استاندار گیلان: نرخ بیکاری گیلان به 11 درصد رسید / برخی سیاست‌ها در گیلان همسو با دولت نیست

کد خبر: ۲۴۳۸۴۹
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۲ 11 June 2016
تابناک گیلان / استاندار گیلان از کاهش سه درصدی نرخ بیکاری در این استان خبر داد و گفت: نرخ بیکاری گیلان به 11 درصد رسیده است.

محمدعلی نجفی صبح امروز در جمع فرمانداران و شهرداران گیلان با تبریک ماه مبارک رمضان اظهار کرد: هدف دولت آشتی در سطح جامعه است.

وی بر تعامل تمام متولیان تأکید کرد و افزود: نباید اجازه دهیم فاصله‌ای بین مردم و مسؤولان ایجاد شود.

استاندار گیلان با بیان اینکه از نقد و انتقاد منصفانه نباید بهراسیم، تصریح کرد: نقد سازنده را به عنوان بزرگ‌ترین یاری‌دهنده در امور خود می‌دانیم.

نجفی، یکی از مشکلات ابتدای فعالیت دولت تدبیر و امید را ضعف اجتماعی خواند و بیان کرد: تحریم‌های ناجوانمردانه سنگین و شرایط نامناسب اقتصادی و تورم 40 درصدی را شاهد بودیم.

وی به رشد منفی اقتصادی 5.8 درصدی در ابتدای فعالیت دولت تدبیر و امید اشاره کرد و گفت: نرخ بیکاری در کشور 12.5 درصد بود.

استاندار گیلان با اشاره به نرخ 15.1 درصدی بیکاری این استان در سال 91، ادامه داد: اکنون نرخ بیکاری گیلان با سه درصد کاهش به 11 درصد رسیده است.

نجفی به حضور هیأت‌های مختلف سیاسی و اقتصادی کشورهای موثر دنیا در کشور اشاره کرد و یادآور شد: امروز دولت در راستای اقتصاد مقاومتی با نگاه به درون در بخش‌های مختلف و استفاده از فرصت‌های دانش و فناوری برای توسعه صادرات تلاش می‌کند.

وی با تأکید بر اجرای سیاست‌های دولت و نظام توسط مدیران، فرمانداران و شهرداران، خاطرنشان کرد: اگر مدیر کل و رئیس اداره‌ای همسو با سیاست‌های دولت و نظام نباشد جایی در دولت ندارد.

استاندار گیلان متذکر شد: هنوز برخی سیاست‌ها در شهرستان‌ها انجام می‌شود که هماهنگ با دولت و نظام نیست و فرمانداران نباید اجازه دهند این روند ادامه پیدا کند.

حرمت حجاب در طرح های سالم‌سازی رعایت شود

نجفی خواستار حرمت حجاب در کنار آرامش و آسایش خانواده‌ها در طرح‌های سالم‌سازی دریا شد و گفت: برپایی اقامه نماز جماعت در کنار ساحل بسیار زیبا است.

وی با تأکید بر اجرای طرح‌های سالم‌سازی در گیلان، یادآور شد: مشکل اعتباری در اجرای طرح سالم‌سازی دریا وجود دارد اما بدهی نجات غریق‌ها پرداخت می‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار