72 هزار روستايي يزدي چشم‌انتظار صندوق توسعه‌ي ملي

کد خبر: ۲۴۴۴۳۵
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۶ 12 June 2016

به گزارش تابناک یزد،مدیر عامل آب و فاضلاب روستايي استان يزد تصویب 332 میلیارد ریال اعتبار از صندوق توسعه‌ی ملی برای آبرسانی به روستاهای استان یزد را يك اقدامي اساسي از سوي دولت خواند و گفت: تخصيص كامل اين اعتبار منجر به آبرساني به بیش از 72 هزار روستایيان اين استان خواهد شد.

 "محمدرضا حاتمی" تخصيص اعتبارات صندوق توسعه ملی را یکی از اقدامات مهم و اساسی دولت جهت آبرسانی به روستاها دانست و تصريح كرد: تصویب 332 میلیارد ریال اعتبار از صندوق توسعه‌ی ملی برای آبرسانی به روستاهای استان یزد، گام بلند دولت تدبیر و امید در حوزه‌ی آب شرب روستایی این استان است.

وی در اين باره افزود: در پایان سال گذشته، بخشی از این اعتبار به مبلغ 44 میلیارد ریال به شرکت آب و فاضلاب روستایی استان جهت ساخت و تکمیل مجتمع‌های آبرسانی اختصاص یافت.

حاتمي همچنین تصریح کرد: امسال نیز پیشنهاد اعتباری بالغ بر يكهزار و 487 میلیارد ریال از محل صندوق توسعه‌ی ملی در حوزه‌ی آب شرب روستایی استان یزد را داریم.

وی اظهار كرد: با تخصیص کامل اعتبارات صندوق توسعه‌ی ملی به بیش از 72 هزار نفر در 115 روستای استان، آبرسانی شده و 14 مجتمع آبرسانی و 11 طرح تک روستایی به بهره‌برداری خواهد رسید.

حاتمی همچنین تصریح کرد: هم‌اکنون يك‌هزار و 194 روستای استان با جمعیتی بیش از 270 هزار نفر از آب آشامیدنی مناسب و سالم برخوردار هستند.

به گفته‌ی این مقام مسئول، درحال حاضر آب شرب این تعداد روستا از طریق 331 حلقه چاه، 47 رشته قنات و 15 دهنه چشمه تامین می‌شود.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار