جوابیه دانشگاه علوم پزشکی مازندران در مورد تاخیر اورژانس

کد خبر: ۲۴۶۲۰۲
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۸ 15 June 2016
درپی وقوع تصادف روز جمعه در روستای اسلام‌آباد، با توجه به مأموریت همزمان پایگاه سورک بلافاصله آمبولانس از پایگاه اورژانس نکا برای انتقال مصدومان به بیمارستان امام خمینی (ره) ساری اعزام شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان میاندورود، در پی وقوع سانحه تصادف یک دستگاه خودروی پیکان وانت با یک دستگاه موتورسیکلت در روز جمعه 21 خردادماه در روستای اسلام‌آباد میاندورود، روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی مازندران به خبر تأخیر اورژانس این شهرستان واکنش نشان داد.

در این جوابیه آمده است: با توجه به مأموریت همزمان پایگاه سورک، بلافاصله و سریعاً آمبولانس از پایگاه اورژانس نکا به محل حادثه اعزام و در ساعت 14:42 به محل حادثه رسید و بیمار به‌نام آقای امیرحسین رودسرابی راکب موتور پس از انجام اقدامات به بیمارستان امام خمینی (ره) ساری اعزام شد.

در بند دیگر از این جوابیه آمده است: با بازگشت آمبولانس سورک از مأموریت قبلی و رسیدن به محل حادثه، بیمار دوم به‌نام علی رودسرابی پس از انجام اقدامات درمانی در ساعت 15:20 تحویل بیمارستان امام خمینی (ره) ساری شد.

به گزارش فارس، این جوابیه دانشگاه علوم پزشکی مازندران در حالی به دفتر خبرگزاری فارس ارسال شد که پیش از این سرپرست اورژانس مرکز فوریت‌های پزشکی 115 ساری و میاندورود در گفت‌وگو با فارس، اظهار کرد: با توجه به اینکه آمبولانس سورک در مأموریتی در ساری بود، به همین دلیل اورژانس این شهرستان از نزیک‌ترین پایگاه برای اعزام نیروی کمکی به محل حادثه استفاده کرد.

اسماعیل محمدی بیان کرد: با توجه به تأخیری که رخ داد موضوع مهم این است زمانی اورژانس وارد عمل می‌شود که تماس با اپراتور برقرار شود و فاصله بین تماس و حضور در محل حادثه مورد نظر است که قطع بر یقین اورژانس نکا بلافاصله بعد از تماس در محل حادثه اعزام شد.

علی‌اکبر رودسرابی عموی این دو برادر حادثه‌دیده در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس با اشاره به اینکه این تصادف در حالی به وقوع پیوست که با توجه به شدت جراحت و خونریزی بسیار شدید بلافاصله بدون هیچ معطلی با اورژانس این شهرستان تماس گرفته شد، اضافه کرد: بعد از گذشت نیم ساعت اورژانس نکا وارد عمل شد و اورژانس سورک در حال بازگشت از مأموریت یکی از مصدومان را به بیمارستان منتقل کرد.

به گزارش فارس، قطع بر یقین رسیدگی به سانحه‌دیدگان در حوادث جاده‌ای نیازمند سرعت عمل بالا است زیرا در طول هفته تصادفات در میاندورود و محور پرتردد گهرباران این شهرستان تیتر خبرها می‌شود و اگر لحظه‌ای در رسیدگی به جان مردم تأخیری صورت گیرد،خسارات جبران‌ناپدیری در پی خواهد داشت.

مرکز فوریت‌های پزشکی 115 سورک تاکنون در انجام وظیفه خود به‌خوبی عمل کرد و امید است این همراهی و همکاری همواره تداوم داشته باشد.

در طول این یک‌ماه شدت تصادفات در میاندورود به حدی بالا بود که هر هفته خبری مبنی بر تکرار تصادف در محور مرگبار گهرباران در فضای مجازی دست به دست می‌شود و توجه به سرعت عمل بالای آورژانس این شهرستان در رسیدگی به حادثه‌دیدگان خالی از لطف نیست.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار