حفظ ارزش ها ، احقاق حق و اجرای عدالت ، اولویت های دستگاه قضایی است

رئیس کل دادگستری استان فارس تامین اهداف انقلاب، حفظ ارزش ها، احقاق حق، اجرای عدالت و تامین امنیت را وظیفه سنگین دستگاه قضایی ارزیابی کرد و اظهار داشت: دستگاه قضایی یکی از اولویت های مهم کاری خود را مسئله امنیت قرار داده و تمام تلاش خود را برای حفظ و حراست از جان و مال و نوامیس مردم در طبق اخلاص گذاشته است.
کد خبر: ۲۴۸۹
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۱:۴۶ 02 February 2015
به گزارش ایرنا به نقل از دادگستری استان فارس ، علی القاصی مهر رییس در مراسم افتتاح ساختمان دادگستری جهرم افزود: انقلاب اسلامی ایران به برکت رهبری داهیانه امام راحل(ره) و خون شهدا و اراده راسخ مردم به پیروزی رسید و به برکت خون شهدا هر روز بر عزت و استحکام این نظام افزوده می شود.

وی افزود: استکبار شرق و غرب همواره از ابتدای پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی با طراحی سناریوهای شیطانی، ترور شخصیت های دینی و ملی و تحمیل 8 سال جنگ و تهاجم فرهنگی و همچنین اعمال تحریم های مغرضانه تلاش کردند تا به انقلاب اسلامی آسیب وارد کنند که با حضور همیشگی مردم در صحنه های انقلاب و رهبری مدبرانه مقام معظم رهبری نتوانسته اند به اهداف شیطانی خود دست یابند.

نماینده عالی قوه قضائیه در استان فارس با بیان تفاوت های انقلاب شکوهمند اسلامی ایران با انقلاب های بزرگ معاصر از جمله انقلاب فرانسه و انقلاب روسیه بیان کرد: آنچه باعث ماندگاری و تداوم و سربلندی انقلاب اسلامی در مقایسه با انقلاب های معاصر شده است اهداف رفیع دینی، ارزشی، فرهنگی و مکتبی بنیانگذار انقلاب اسلامی است.

القاصی تفاوت دیگر انقلاب ما نسبت به سایر انقلاب ها را اراده مردم در احیای ارزش های دینی خواند و افزود: امیدواریم انقلابی را که با حضور قلب و امدادهای غیبی خداوند حاصل شده به صاحب اصلی آن، حضرت مهدی موعود(عج) تحویل دهیم.

رئیس کل دادگستری استان فارس وظیفه همه مسئولان در قبال حفظ و حراست از ارزش های انقلاب را خطیر و حساس دانست و افزود: آنچه باید امروز سرلوحه کار قرار گیرد بی شک دفاع از آرمان های حضرت امام(ره) و خون شهدااست.

وی با تاکید بر اینکه کوچکترین جرم و تخطی از قانون نباید مورد بی توجهی مسوولان قرار گیرد؛ با اشاره به اتفاقاتی که پیش از این در جهرم رویداد گفت: نباید اجازه دهیم فرد معلوم الحالی امنیت یک شهر مذهبی با سابقه درخشان فرهنگی که بیشترین سهم را در پیروزی انقلاب در استان داشته است زیر سئوال ببرد.

وی گفت: سیاست و نگاه دستگاه قضایی استان اعمال مجازات قانونی در خصوص این فرد خاطی است و خوشبختانه دادگستری استان در فضایی به دور از غوغاسالاری و جوسازی های کاذب این پرونده را مدیریت کرد.

القاصی سیاست برخورد قاطع و سریع و بدون اغماض با جرائم مهم را سیاستی قطعی و مداوم ارزیابی کرد و افزود: دستگاه قضایی مصمم و با اراده، همواره این خواسته مردمی را پیگیری خواهد کرد.

وی همچنین به بحران آب در شهرستان جهرم و استان فارس اشاره و بیان کرد: وجود سه هزار حلقه چاه غیر مجاز در این شهرستان، آینده شهرستان را به مخاطره انداخته که دستگاه قضایی با همکاری شورای تامین باید قاطعانه نسبت به انسداد چاه های غیر مجاز اقدام نمایند.

القاصی حفظ و حراست از اراضی ملی و جلوگیری از دست اندازی سودجویان به اراضی و بیت المال را یکی دیگر از اولویت های دادگستری فارس خواند و تاکید کرد: آنچه انقلاب اسلامی ما را بیمه خواهد کرد صحت عمل و عملکرد صحیح مسئولان در عمل به وظایف خود و کسب رضایت مردم از طریق تکریم ارباب رجوع است.

پیش از این مراسم رئیس کل دادگستری استان فارس، معاونین دادگستری استان و جمعی از مردم و مسئولین شهرستان جهرم با حضور در مراسم ویژه ورود حضرت امام خمینی(ره) در گلزار شهدای انقلاب ضمن زیارت قبور مطهر شهداء، بر سر آرامگاه شهیده معصومه زارع اولین شهید انقلاب اسلامی در فارس حاضر شدند و با قرائت فاتحه یاد و خاطره شهداء را گرامی داشتند.

ساختمان جدید دادگستری شهرستان جهرم در زمینی به مساحت سه هزار متر مربع در سه طبقه و با اعتبار 39 میلیارد ریال احداث شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار