معلمان در اعتصاب روز گذشته چه می خواستند؟+عکس

چند شیفت کار، اجازه درس دادن به معلم نمی دهد!

تابناک: روز گذشته بار دیگر معلمان در اعتراض به شرایط موجود اقتصادی و کمبود حقوق در برابر اداره کل آموزش و پرورش سطح کشور تجمع کردند و خواستار توجه به این نهاد تأثیر گذار شدند.
کد خبر: ۲۵۱۰۶
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۹ 19 April 2015

به گزارش تابناک اصفهان، یکی از مهم ترین نهادهایی که در رشد و توسعه جامعه نقش موثر و گسترده ای دارد آموزش و پروش است به گونه ای که رهبری پیرامون توجه به آن توصیه های بسیاری داشتند و درباره ارزش کار معلم اینگونه فرمودند که : "کار معلم از تبدیل خاک به طلا ارزشمند تر است".


همواره بسیاری از کشورهای اروپایی و توسعه یافته جهان یکی از راه هایی که سبب پیشرفت و توسعه آن ها شده را توجه به آموزش و پرورش و افزایش بودجه آن می دانند به گونه ای که یکی از رئیس جمهوران سابق آمریکا در باب اهمیت کلاس های درس تأکید کرده که سرنوشت آینده آمریکا در کلاس های درس رغم می خورد.


با این وجود عدم توجه مناسب به وضعیت معلمان و آموزش و پرورش توسط مجلس قانونگذار و هم چنین دولت، جای سوال دارد چرا که به گفته قاسم احمدی لاشکی دبیر اول کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی ، با بودجه 23 هزار میلیارد تومانی که تقریباً 85 درصد آن صرف هزینه های جاری در آموزش و پرورش خواهد شد، قطعاً برای سال آینده آموزش و پرورش دچار مشکلات عدیده ای خواهد شد.

درک این مسئله که آموزش و پرورش با این میزان از بودجه دچار مشکلات اقتصادی می شود، هشداری است که شاید مسئولان اجرایی بیش از همه به آن واقف باشند چرا که به واقع معلمی که برای تأمین معاش زندگی خود مجبور باشد چندین شیفت کار کند، هر چقدر هم که بخواهد نمی تواند به دانش اموزان انرژی لازم برای تحصیل کردن را بدهد.


با وجود مشکلات مالی معلمان، روز گذشته همانند 17 اسفند بار دیگر معلمان به خاطر درآمد پائین و کمبود حقوق در سطح کشور دست به اعتصاب زدند و برابر اداره کل آموزش و پرورش تجمع کردند.


معلمان در این اعتراضات خواستارمواردی زیر بودند:

* ترمیم و اصلاح حقوق و دستمزد و مزایا هماهنگ با سایر کارکنان دولت از ابتدای سال 94

* احیای بانک فرهنگیان برای گشایش مالی و اعطای تسهیلات ارزان قیمت به فرهنگیان

* پرداخت پاداش پایان خدمت بازنشتگان به طور کامل و بلافاصله بعد از بازنشستگی و هماهنگ با سایر کارمندان دولت

* نظارت بیشتر و حسابرسی دقیق تر بر صندوق ذخیره فرهنگیان

* اختصاص بودجه لازم برای آموزش و پرورش و ساخت، استاندار نمودن محیط های آموزشی

* تقاضای از بین رفتن هر گونه تبعیض میان کارمندان آموزش و پرورش با سیار کارمندان دولت


گفتنی است، در حاشیه این مراسم نیز عده ای از حاضران به بی توجهی رسانه به خصوص رسانه ملی در پوشش این تجمع، اعتراض داشتند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار