کلاهبردار خودرو ارتباطی با مسایل قومی مذهبی ندارد

کد خبر: ۲۵۴۶۸۵
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۰ 02 July 2016
به گزارش تابناک سیستان و بلوچستان،  محمد مرزیه ظهر امروز در نشست مطبوعاتی با خبرنگاران در زاهدان اظهار کرد: دستگاه قضایی با کسانی که با استفاده از تریبون و جایگاه خود برای دامن زدن به اختلافات قومی و مذهبی در زمینه پرونده کلاهبرداری خودرو در جنوب سیستان و بلوچستان فعالیت کنند، بدون اغماض برخورد می‌کند.

دادستان عمومی و انقلاب زاهدان با تاکید بر اینکه عزم دستگاه قضایی برای رسیدن مردم به مطالباتشان است، افزود: مردم باید برای رسیدن به حقوق خود در این زمینه به دستگاه قضایی مراجعه کرده و شکایت کنند.

وی ادامه داد: افراد با نفوذ در این زمینه احساس خطر کرده و نمی‌گذارند شاکیان شکایت خود را به دستگاه قضایی تسلیم کنند، اما انتظار می‎رود مردم به دستگاه قضایی اعتماد کنند و بدانند که حقوقشان پیگیری خواهد شد.

مرزیه ادامه داد: در برخی از سایت‎ها اعلام شده است فردی که اقدام به کلاهبرداری در جنوب سیستان و بلوچستان کرده کارمند بازنشسته سپاه بوده که سپاه این جریان را تکذیب کرده است.

این مسؤول تاکید کرد: این فرد کلاهبردار متولد سال 1354 است و فردی با این سن نمی‌تواند بازنشسته ارگانی مانند سپاه باشد.

وی گفت: مردم از طریق افرادی که دارای نفوذ بوده‌اند به این فرد اعتماد کرده‌اند و زمانی که وی از کشور خارج شده است متوجه کلاهبرداری شده‌اند که این نشانه فقر فرهنگی و عدم آگاهی مردم است که به چنین فردی اعتماد کرده‎اند.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز زاهدان افزود: فرد کلاهبردار از نفوذی که توسط افراد محلی داشته استفاده کرده و مدعی است با استفاده از نفوذ پدرش در منطقه، فقر فرهنگی و عدم آگاهی مردم این کار را انجام داده است.

مرزیه با تأیید خروج فرد کلاهبردار از کشور گفت: تا دو روز بعد از رفتن این فرد از کشور کسی اقدام به شکایت نکرده است و دقیقاً بعد از خروج از کشور شکایت‎ها مطرح شده، لذا سؤال اینجاست این فرد چند سال است که این کار را انجام داده و به واسطه‌ها سود می‌دهد، چرا در این مدت حتی یکنفر به مراجع قضایی مراجعه نکرده است.

این مسؤول ادامه داد: بخش اعظم کلاهبرداری این فرد در استان گلستان بوده و تخمین کلاهبرداری در استان ما حدود 100 میلیارد تومان بوده است.

وی خاطرنشان کرد: با وجود اینکه به تمامی دادستان‎های شهرستان‎های استان و همچنین از طریق فضای مجازی اعلام شد که شکات به دادسراهای شهرستان‎ها مراجعه و شکایت خود را مطرح کنند تاکنون تنها 16 نفر مراجعه کرده‎اند.

مرزیه گفت: سؤال اینجاست اگر مردم متضرر شده‎اند چرا شکایت نمی‎کنند، اولین کار دستگاه اطلاعاتی، امنیتی و قضایی برآورد تعداد شکات است، لذا از همه مردم متضرر درخواست می‎کنیم چه با واسطه و چه بدون واسطه اگر به آنها ضرری وارد شده هرچه سریع‌تر شکایت خود را به دستگاه قضایی اعلام کنند.

این مسؤول ادامه داد: مردم بدون هیچ‌گونه ترس و دلهره‎ای شکایت کنند تا بتوانیم مسیرهای قانونی را در خصوص احقاق حق آنها پیگیری کنیم.

*واسطه‌ها باید جوابگوی دستگاه قضایی باشند

وی اظهار کرد: افرادی با تکیه بر اعتماد افراد با نفوذ که تعدادی از آنها هم‌اکنون دارای مسؤولیت هستند در این جریان وارد و متضرر شده‎اند، لذا واسطه‌ها نیز باید جوابگوی دستگاه قضایی باشند و در تکمیل پرونده به سراغ آنها خواهیم رفت.

مرزیه افزود: ممنوع الخروجی این فرد اعلام و حساب‌های وی کاملاً مسدود شده است.

این مسؤول به مردم توصیه کرد: در دریافت تسهیلات دقت لازم را داشته باشند و در هر جای غیر معتبری ثبت‎نام و سرمایه‎گذاری نکنند.

وی تاکید کرد: افراد در فضای مجازی نباید ورود غیرمسؤولانه داشته باشند، زیرا دستگاه قضایی به طور جدی با افراد خاطی برخورد می‌کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار