آخرین وضعیت احداث بزرگراه در خراسان‌جنوبی

مدیر کل راه و شهرسازی خراسان‌جنوبی، گفت: امسال حداقل 100 کیلومتر ازپروژه‌های باندهای دوم استان به بهره‌برداری خواهد رسید.
کد خبر: ۲۵۴۷۴۹
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۷ 03 July 2016

مهدی جعفری در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، با اشاره به آخرین وضعیت احداث بزرگراه (باندهای دوم) استان، اظهار کرد: استان با 151 هزارکیلومتر مربع وسعت به عنوان سومین استان پهناور کشور و اداره کل راه و شهرسازی اولین اداره کل از نظر وسعت و پراکندگی راه‌ها درسطح کشور است.

وی با بیان این‌که اعتبار هزینه شده برای احداث پروژه‌ها حدود 180 میلیارد تومان است، ادامه داد: اعتبار مورد نیاز برای تکمیل باندهای دوم استان حدود 100 میلیارد تومان بوده که این پروژه‌ها درشهرستان‌های بیرجند، قاین، سربیشه، فردوس، طبس، درمیان، زیرکوه و نهبندان قراردارد.

مدیر کل راه و شهرسازی استان ادامه داد: از ابتدای امسال 7 کیلومتر از باندهای دوم در محوربیرجند- قاین و 5 کیلومتر درمحور بیرجند- سربیشه به بهره‌برداری رسیده و ظرف مدت یک‌ماه آینده نیز 9 کیلومتردیگر درمحورخضری- گناباد به اتمام خواهد رسید.

جعفری با بیان این‌که بزرگراه‌های دردست اجرا دراستان 1730  کیلومتر است، ادامه داد: 404 کیلومتر راه‌های باند دوم بوده که 800 کیلومتر بزرگراه باید در استان تکمیل شود تا به میانگین متوسط کشوری برسیم.

وی با بیان این‌که برای برخورداری کل شهرستان‌های استان از بزرگراه، علاوه برپروژه‌های در دست ساخت نیازمند احداث 400 کیلومتر باند دوم جدید هستیم، عنوان کرد: 220 کیلومتر از باندهای دوم بزرگراه‌های خراسان جنوبی آماده آسفالت است که در صورت تخصیص اعتبارات اختصاص یافته خواهیم توانست تا شهریورماه سال آینده این پروژه را اجرا کنیم.

مدیرکل راه و شهرسازی استان، با بیان این‌که جمعیت ایران حدود یک درصد جمعیت جهان محسوب می‌شود، اما آمار تعداد خودروها 1.6 درصد بوده که این میزان بیش‌از سهم جمعیت کشور است، گفت: سهم تصادفات در ایران نسبت به جهان 1.4 درصد بوده که 0.4 درصد بیشتر از میزان جهانی است.

جعفری با اشاره به این‌که در مورد مصدومان جاده‌ای سهم ایران نسبت به جهان کمتر بوده که دلیل آن شدت تصادفات و عدم کیفیت خودروهاست، یادآور شد: براساس آمار وزارت بهداشت و درمان، دومین عامل فوت و نخستین عامل عمر از دست رفته در کشورمان تصادفات بوده ولی براساس آمار جهانی در ردیف نهم قرار داریم.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار