علی لاریجانی:

مهم‌ترین مشکل بیمارستان‌های قم کمبود نیروی پرستاری است

رییس مجلس شورای اسلامی گفت: مهم‌ترین مشکل بیمارستان‌های قم کمبود نیروی پرستاری است که قرار است ما سفارش‌های خود را برای رفع این مسئله به وزارت بهداشت اعلام کنیم.
کد خبر: ۲۵۶۳۴
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۲:۵۲ 20 April 2015
به گزارش تابناک قم، علی لاریجانی عصر امروز دوشنبه در حاشیه بازدید از بیمارستان نکویی هدایی قم با اشاره به طرح تحول نظام سلامت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: این طرح در اواخر سال 92 به دلیل فشارها مبنی بر ضعف مسائل بهداشتی در کشور مطرح شد؛ البته این ایده در زمان وزیر قبلی بهداشت و درمان نیز مطرح شده بود اما در آن مقطع زمینه برای انجام آن فراهم نبود.

وی افزود: با آمدن دکتر قاضی‌زاده هاشمی به وزارت بهداشت، این طرح مجددا در مجلس این مسئله را پیگیری کردند و مجلس نیز برای انجام این طرح بودجه قابل توجهی برای انجام آن به تصویب رساند.

رییس مجلس شورای اسلامی در سال 93 شاهد آرایشی در وضع بهداشت و درمان بودیم که در سال جاری بودجه طرح تحول نظام سلامت نظام‌مندتر شد، یک درصد از مالیات‌های بر ارزش افزوده و مقداری از منبع مشخص یارانه‌ها به آن اختصاص گردید که فکر می‌کنم باتوجه به تجربیات اخیر شاهد ساماندهی بهتر در وضعیت بهداشتی جامعه در سال 94 باشیم.

لاریجانی خاطر نشان کرد: ما در مجلس اصرار داشتیم به منابع طرح تحول نظام سلامت توجه کافی شود تا مشکل بهداشت نداشته باشیم گرچه ممکن است نقایصی وجود داشته باشد.

وی با اشاره به اجرای طرح بیمه همگانی در کشور گفت: قرار است این مسئله به طور جدی در سال جاری پیگیری شود تا تمام مردم کشور دفترچه بیمه داشته باشند و در سیستم طرح تحول نظام سلامت دچار مشکل نشود که وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز این موضوع را در دستور کار خود در سال جاری قرار داده‌اند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: بحث عائله‌مندی دولت یکی از مشکلات اساسی است ولی باتوجه به حجم وسیع و تنگاها در پرداخت حقوق از بودجه، نمی‌توانیم گام اساسی در این زمینه بردیم پس باید در برنامه ششم توسعه طرح واگذاری و تقویت بخش خصوصی را مورد توجه قرار دهیم تا مشکلات برطرف شود.

لاریجانی عنوان کرد: دولت باید با واگذاری امور به بخش خصوصی بار خودر را سبک‌تر کند چون این مسئله باعث بهبود وضعیت و کاهش هزینه‌های آنها می‌شود.

وی با اشاره به مشکلاتی که در جلسه‌اش با رییس و دانشگاه علوم پزشکی قم عنوان شد، ابراز کرد: مهم‌ترین مشکل بیمارستان‌های قم کمبود نیروی پرستاری است که قرار است ما سفارش‌های خود را برای رفع این مسئله به وزارت بهداشت اعلام کنیم.

رییس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تصمیمات اولیه بیمارستان هزار تخت‌خوابی قم گرفته شده است، اظهار کرد: هرچه زودتر عملیات اجرایی این بیمارستان آغاز شود چرا که اثر ماندگاری برای قم و حتی استان‌های همجوار خواهد بود و فکر می‌کنم پس از آن تا 20 سال آینده مشکلی در حوزه بهداشت و درمان استان قم نخواهیم داشت.

لاریجانی یادآور شد: کارهای اولیه بیمارستان هزار تخت‌خوابی قم در حال انجام است و امیدواریم به زودی شاهد کلنگ‌زنی آن باشیم.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار