قطب منطقه‎ای تشخیص سل

کد خبر: ۲۵۷۶۰۳
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۶ 09 July 2016

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان، مهدی طباطبایی در کمیته دانشگاهی سل که با حضور اعضای هیأت علمی دانشگاه و کارشناسان برگزار شد، اظهار کرد: زمانی به حذف بیماری سل خواهیم رسید که میزان بروز این بیماری به ازای هر یک میلیون نفر جمعیت کمتر از یک مورد مبتلا باشد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان از دو کشور افغانستان و پاکستان به عنوان دو کشوری که بالاترین میزان بیماری سل در دنیا را دارند نام برد و افزود: در کشور ما سیستان و بلوچستان دارای بالاترین آمار مبتلایان سل است.

وی ادامه داد: روند بیماریابی سل ریوی اسمیر مثبت در دانشگاه علوم پزشکی زاهدان با توجه به سیاستگذاری اخیر سازمان جهانی بهداشت با هدف حذف سل بوده است و بر این اساس تا سال 2050 انتظار می‌رود بروز بیماری سل به کمتر از یک مورد از یک میلیون نفر جمعیت کاهش یابد.

طباطبایی افزود: میزان بروز سل در حال‌ حاضر در دانشگاه علوم پزشکی زاهدان 20 درصد از یک‌هزار نفر جمعیت است که در رتبه‌بندی دانشگاهی رتبه چهارم به لحاظ بروز سل و در رتبه‌بندی استانی بالاترین بروز سل در کشور را داراست.

وی تصریح کرد: حذف سل با توجه به مشکلات موجود به خصوص همجواری با دو کشور آلوده جهان یعنی افغانستان و پاکستان نیاز به عزم ملی و مشارکت همه نهادها و سازمان‎های ذی‌ربط دارد و در این راستا باید سهم هر نهاد مشخص و تعریف شود.

این مسؤول گفت: در حال‌ حاضر دانشگاه علوم پزشکی زاهدان قطب منطقه‌ای جنوب شرق در زمینه تشخیص و مدیریت بیماران مقاوم به درمان سل بوده که از بستر مناسبی برای تشخیص، درمان و پیشگیری برخوردار است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار