استانداردسازی رفتار کارکنان یکی از اولویت های پلیس

فرمانده انتظامی استان ایلام:استانداردسازی رفتار کارکنان را یکی از اهداف و اولویت های پلیس عنوان کرد و گفت: ایجاد و تقویت منش مطلوب پلیس بر اساس آموزه های دینی، افزایش سطح نشاط و شادابی، سلامت روانی، منزلت اجتماعی کارکنان و خویشتن داری مد نظر است.
کد خبر: ۲۷۱۵۹۱
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۲۰ 03 August 2016
به گزارش تابناک ایلام؛سردار نورعلی یاری در بازدید از فرماندهی انتظامی شهرستان ایلام و پلیس امنیت استان تاکید کرد: نیروی انتظامی یکی از سازمان های بزرگ است که بخش عمده فعالیت های آن بر نیروی انسانی متکی و برای انتظام بخشی آن با بهره گیری از آیین نامه انضباطی نیروهای مسلح گام بر می دارد.

وی افزود: پایبندی کارکنان به آئین نامه انضباطی و استانداردسازی و تعالی رفتار رابطه ای به هم پیوسته دارند و هرچه مأمورین پلیس، خود را مقید به رعایت این آئین نامه بدانند به همان میزان شیوه های رفتاری آنان با مردم نیز منطبق با ضوابط و معیارهای اخلاقی بوده و از آن طرف رضایت مندی مردم را به دنبال خواهد داشت.

فرمانده انتظامی استان ایلام ادامه داد: استانداردسازی و تعالی رفتار کارکنان در واقع رعایت اخلاق پلیس حرفه‎ای است و از طرفی دیگر توجه به ارزش‎های دینی و اعتقادی از ویژگی‎های پلیس اسلامی است.

سردار یاری استانداردسازی رفتار کارکنان را یکی از اهداف و اولویت های پلیس عنوان کرد و گفت: ایجاد و تقویت منش مطلوب پلیس بر اساس آموزه های دینی، افزایش سطح نشاط و شادابی، سلامت روانی، منزلت اجتماعی کارکنان و خویشتن داری مد نظر است.

وی به لزوم طرح مکان و زیبا سازی کلانتری ها اشاره کرد و گفت: وقتی مراجعه کننده ای به کلانتری یا پاسگاه مراجعه کرد ماموران پلیس باید بدانند که چگونه با وی برخورد کنند و این برخورد، مطلوب و به گونه ای باشد که رضایت ارباب رجوع جلب شود و ضمناً فضای موجود موجب آرامش خاطر مراجعه کنندگان باشد.

فرمانده انتظامی استان ایلام به بحث آموزش های علمی و عملی نیز اشاره کرد و یادآور شد: به طور حتم ما به آموزش نیاز داریم تا بتوانیم روز به روز خود را با وضع ایده آل بهتر وفق دهیم و این کار به عنوان یک برنامه اساسی باید مدنظر قرار گیرد.

وی در ادامه با اشاره به لزوم رعایت حقوق شهروندی ، گفت: حقوق شهروندی به علت گستردگی و همه جانبه بودن در چهارچوب وظایف و اختیارات یک دستگاه خاص نیست، بلکه همه دستگاه ها در این زمینه مسئولند و دراین میان نقش پلیس پر رنگ تر است.

سردار یاری تاکید کرد: امنیت شهروندان، عفاف و حجاب مردان و زنان جامعه، نشاط و سلامتی، رفاه و بهداشت عمومی و ارتقای معنویت از جمله موضوعاتی هستند که باید در حقوق شهروندی مورد نظر قرار گیرند.

وی با اولویت قراردادن حقوق، آسایش و رفاه شهروندان در جامعه شهری و مدیریت آن، بیان داشت: توجه به نیازهای مادی، آسایش و رفاه معنوی و اخلاقی و رشد وتعالی انسان با کرامت و با فضیلت باید فراهم شود.

فرمانده انتظامی استان ایلام در پایان گفت: رعایت حقوق شهروندی علاوه بر اینکه امنیت اجتماعی را به دنبال دارد باعث امنیت روانی جامعه هم می شود و در این راستا تحقق این امر مهم نیاز به برنامه های فرهنگی دارد. /ف
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار