تلاش برای خوداتکایی کشوردراقتصادمقاومتی

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار ایلام گفت:در اقتصاد مقاومتی به کاهش وابستگی ها و تاکید روی مزیت های تولید داخلی و تلاش برای خود اتکایی کشور و افزایش و رونق تولید با حمایت از صنایع داخلی اصرار می شود که این امر با حمایت همگانی مردم و اقبال آنها از تولید باکیفیت داخلی امکان پذیر است.
کد خبر: ۲۷۱۶۰۴
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۰ 04 August 2016
به گزارش تابناک ایلام؛حشمت اله عسگری اظهار کرد: اقتصاد مقاومتی درپی مقاوم سازی، ترمیم ساختارها، بحران زدایی از نهادهای فرسوده و ناکارآمد موجود اقتصادی است که در شرایط کنونی با اندیشمندی رهبری و درایت ریاست جمهوریدر کشور در حال اجرا است.

وی افزود: اعمال مدیریت عقلانی، همراهی و همکاری بین بخشی دستگاه های دولتی و خصوصی، مشارکت همگانی از پیش شرط ها و الزام اقتصادی مقاومتی است تا منتج به نتیجه مطلوب و بهبود وضعیت اقتصادی در شرایط موجود شود.

وی توضیح داد: در اقتصاد مقاومتی به کاهش وابستگی ها و تاکید روی مزیت های تولید داخلی و تلاش برای خود اتکایی کشور و افزایش و رونق تولید با حمایت از صنایع داخلی اصرار می شود که این امر با حمایت همگانی مردم و اقبال آنها از تولید باکیفیت داخلی امکان پذیر است.

عسگری تاکید کرد: تداوم تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی، ایجاد اشتغال و رونق تولید و فعال شدن صنایع در کشور نیازمند همراهی و پای کار بودن دولت، دست اندرکاران تولید و مردم است تا نتیجه نهایی آن، به خودکفایی و بهبود شرایط اقتصادی کشور منجر شود.

وی گفت: اگر کیفیت کالاهای تولید داخل پایین باشد، هرچه قدر که مردم را تشویق به خرید کالای داخلی کنیم، رغبتی از سمت مردم به خرید کالای تولید داخلی نخواهد بود که این امر مستلزم بهبود در کیفیت کالا دارد.

وی افزود: همچنین اگر تولید کننده هم برای تولید کالای باکیفیت همت کند ولی دولت و سیستم بانکی کشور، خدمات پولی و مالی ارائه ندهند و یا قوانین اقتصادی، فضای کسب و کار را سخت کند و یا مردم نسبت به کالای داخلی بی رغبت باشند، باز هم نتیجه منفی خواهد بود.

وی توضیح داد: به همین دلیل است که باید تمامی ارتباطات این سه حلقه باهم اصلاح شده و در راستای افزایش تولید ملی، بهبود وضعیت اقتصادی و تسهیل قوانین و مقررات بانکی و حمایت جدی آنها از تولید منتج به نتیجه مطلوب شود.

وی، اقتصاد مقاومتی را ثمره اقتصادی با تکیه برحرکت های جهادی و فداکارانه در برابر احتکار، انحصار، قاچاق کالا، مقابله با تورم و گرانی و ایجاد شرایط مناسب اقتصادی برای مردم برشمرد.

وی در ادامه به نقش تاثیر گذار دولت در راستای اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و گفت: دولت در شرایط امروز اقتصاد ایران، بزرگ ترین رسالت را بر عهده دارد که باید همه تلاش خود را برای اجرایی کردن این سیاست ها به خوبی انجام دهد.

عسگری گفت: بدون شک هزینه فرصت ها به شدت بالاست و نیاز به هوشمندی و دقت خاصی از ناحیه دولت احساس می شود تا با درایت و مدیریت جهادی بتواند با همراه کردن بیشتر مردم و بانک ها و حمایت از صنایع از نتایج اقتصاد مقاومتی به نفع بهبود شرایط اقتصاد کشور استفاده کند.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار