المپیاد ورزشی دختران کشور در شیراز برگزار می شود

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان فارس گفت: سومین حرم اهل بیت (ع) میزبان مسابقات ورزشی دانش‌آموزان دختر سراسر کشور می‌شود.
کد خبر: ۲۸۲۱۸۹
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۵ 21 August 2016
تابناک فارس به نقل از تسنیم:محمد جعفری ظهر امروز در نشست خبری از برگزاری مسابقات ورزشی دختران سراسر کشور در شیراز خبر داد و اظهار داشت: این دوره از مسابقات با حضور 3 هزار و 500 نفر از دانش‌آموزان دختر سراسر کشور شهریور ماه امسال در شیراز برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه حوزه معاونت تربیت بدنی کشور هفت سیاست کلی را دنبال می‎کند افزود: یکی از آنها فراگیر کردن برنامه‌ها است تا بیشترین تعداد دانش‌آموزان کشور تحت پوشش برنامه‌های ورزشی قرار گیرند.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان فارس با بیان اینکه 800 هزار دانش‌آموز و 8 هزار کلاس درس در استان فارس وجود دارد خاطرنشان کرد: با برنامه‎های پیگیری شده نزدیک به 70 درصد از دانش‎آموزان فارس تحت پوشش فعالیت‎های ورزشی قرار گرفته‎اند در حالی که میانگین کشوری 42 درصد بوده است.

جعفری اخلاق‌محوری را مهمترین محور این برنامه‎ها عنوان کرد و افزود: المپیادهای ورزشی به منظور گسترش نظم و شادابی در مدارس با نظم و به طور متوالی استمرار دارد.

وی با بیان اینکه در این دوره از مسابقات 32 استان کشور حضور دارند تصریح کرد: پذیرش از روز گذشته آغاز شده است و تا امروز ادامه دارد.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان فارس با اشاره به اینکه این دوره از مسابقات در دو دوره برگزار خواهد شد بیان کرد: یک‎هزار و 168 دانش‎آموز، مربی و سرپرست و در دوره دوم یک‎هزار و 402 دانش‎آموز، مربی و سرپرست حضور دارند.

جعفری از حضور این افراد در قالب 202 تیم همراه با 195 داور در مسابقات ورزشی دختران کشور در شیراز خبر داد و عنوان کرد: مرحله نخست مسابقات دوم شهریور ماه ساعت 17 در سالن شهید آیت‎الله دستغیب و مرحله دوم آن ششم شهریور ماه در مرکز شهید باهنر شیراز آغاز می‌شود.

وی گفت: اجرای برنامه‌های فرهنگی، نماز جماعت، مسابقات فرهنگی، بازدید از نقاط دیدنی و زیارتی، برپایی نمایشگاه غرفه‌های محصولات صنایع دستی شهر شیراز و پخش فیلم در خوابگاه‌ها از دیگر برنامه‌های معاونت فرهنگی مسابقات است.

به گفته معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان فارس مسابقات پسران دوره‎های مختلف تحصیلی در استان مرکزی برگزار شده است و در مجموع 10 هزار دانش‌آموز در این مسابقات شرکت می‌کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار