مدیر امور اجتماعی اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی البرز خبر داد

طرح کاج به کرج آمد

مدیر امور اجتماعی اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی البرز گفت: دوره آموزشی طرح ملی استقرار مداخلات پیشگیری از مصرف مواد مخدر در جامعه کار و تولید، کاج ، در استان آغاز شد.
کد خبر: ۲۹۶۱۰۰
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۴ 14 September 2016
حسین فلاح نژاد افزود: این برنامه به پیشنهاد وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و با تصویب ستاد مبارزه با مواد مخدر و نیز به همت مدیریت امور اجتماعی این اداره کل اجرایی شده است .
وی اضافه کرد: این برنامه به منظور اجرای برنامه پیشگیرانه از سو مصرف مواد مخدر در واحدهای تولیدی و با هدف اینکه در 5 سال آینده شیوع اعتیاد در جامعه کار و تولید به میزان 25 درصد کاهش یابد اجرا شد.
این مسؤول از مزایای این طرح در خصوص پیشگیری از مصرف مواد مخدر در جامعه کار و تولید نام برده و گفت: این طرح به جهت افزایش بهره‌وری نیروی کار، کمک به افزایش مهارت و دانش عمومی کارگران در خصوص سو مصرف مواد ،جلوگیری از ایجاد درگیری و برخوردهای مخرب با افزایش مهارت‌های مدیریت هیجان، جلوگیری از افزایش و کنترل حوادث ناشی از کار، تقویت روحیه همدلی و نیز جلوگیری از هدررفت منابع در استان البرز در حال اجرا است .
فلاح نژاد با اشاره به ضرورت توجه به رویکرد پیشگیری از اعتیاد در محیط‌های کار و تولید افزود: سومصرف مواد مخدر در محیط‌های کاری هزینه‌های جبران ناپذیری مانند خسارات حوادث کار، افزایش حق بیمه غرامت کارگران، پایین آمدن سرعت و کیفیت کار، افزایش غیبت‌های ناشی از بیماری و سرقت و آسیب را در پی خواهد داشت که لزوم اجرای برنامه‌های آموزشی و پیشگیرانه را در فضای کار و تولید را می‌طلبد.
مدیر امور اجتماعی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان البرز خاطرنشان کرد: در اجرای این طرح کارگاه‌های با بیش از 50 تا 500 کارگر در استان تحت پوشش قرار گرفته‌اند و امید است با اجرای طرح‌های مداخله‌ای و مهارتی وضعیت اعتیاد در محیط های کاری کنترل تا حد زیادی کنترل شود.
وی در خصوص نهادهای ذیربط در اجرای طرح کاج ابراز داشت: این طرح با همکاری معاونت اجتماعی سازمان بهزیستی، مشاوره فنی موسسه ملی تحقیقات سلامت کشور ونظارت اداره کل پیشگیری از مصرف موادمخدر ستاد مبارزه با موادمخدر کشور اجرایی شده و دراستان البرز نیز این طرح به همت مدیریت امور اجتماعی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان،همکاری ستاد مبارزه با مواد مخدر ،دانشگاه علوم پزشکی البرز واداره کل بهزیستی استان البرز برگزار شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
وبگردی
آخرین اخبار