نباتیان :

خطرسقوط از درخت در کمین باغداران و کارگران برداشت محصولات باغی

همه ساله با شروع فصل برداشت محصولات میوه تعدادی از باغداران و کارگران از بالای درخت سقوط می نمانید که منجربه خسارات مالی و جانی شدیدی می گردد.
کد خبر: ۳۰۰۸۸۳
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۲ 24 September 2016
به گزارش تابناک خراسان شمالی نباتیان مدیر روابط کار اداره کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی و کارشناس رسمی حوادث ناشی از کار در این زمینه گفت: با شروع فصل برداشت میوه از قبیل گیلاس و گردو که داری درختان مرتفعی هستند و قوع این قبیل حوادث در استان افزایش می یابد که بیشترین حوادث زمان برداشت محصول گردو اتفاق می افتد،
 وی افزود: شاخه های درخت گردو بسیار ترد وشکننده است و با کوچکترین فشار یا می شکنند و یا از تنه درخت جدا می شوندکه این موضوع  منجر به سقوط می گردد. متاسفانه بعلت مرتفع بودن این درختان صدمات وارده منجر به از کار افتادگی و یا فوت می شود.
 نباتیان در پایان توصیه نمود افراد حتی المقدور از رفتن به بالای درخت در صورتی که توان انجام کار را ندارند خوداری کننو و این کار به افرادی که دارای مهارت لازم می باشند سپرده شود، تعجیل در کار نداشته باشند، نظارت لازم بر کار کارگران انجام گیرد و از لوازم و تجهیزات حفاظت فردی شامل کمربند ایمنی مجهز به طناب نجات، کلاه ایمنی  استفاده شود، هرچند که دراستفاده از این تجهیزات احتمال  کاهش سرعت  انجام کار وجود دارد ولی در ممانعت از بروز حوادث ناگوار بسیار موثر است.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار