طرح‌های هادی سند توسعه روستاها است

مدیرکل بنیاد مسکن استان اردبیل گفت: طرح هادی در حقیقت سند توسعه روستاها است که می‌تواند نمایشگر تحول در مناطق روستایی و کمتر توسعه یافته باشد.
کد خبر: ۳۰۱۷۱
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۱:۴۸ 02 May 2015

احمد حاج‌علیزاده در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار کرد: قرار است در نیمه اول امسال تهیه طرح هادی کلیه روستاهای واجد شرایط که حدود 230 روستا است به انجام رسیده و بازنگری طرح هادی نیز در 30 روستا انجام شود.

وی از اتمام تهیه طرح هادی روستاهای بالای 20 خانوار به عنوان یک اتفاق مبارک یاد کرد و گفت: ما بر این باوریم طرح‌های هادی در حقیقت اسناد توسعه روستاها هستند که می‌توانند زمینه تحول همه‌جانبه را در روستاها فراهم کنند چراکه بر اساس این اسناد به صورت 10 ساله کاربری‌ها و شرایط عمران و آبادانی معابر و کوچه‌ها مشخص شده و برخی ضعف‌ها و کاستی‌ها نیز برطرف می‌شود.

حاج‌علیزاده از تهیه طرح منظومه‌های روستایی به عنوان یک طرح جدید و قابل توجه یاد کرد و افزود: منظومه‌های روستایی در حقیقت اسناد بالادست و فراتر از طرح هادی هستند که در مناطق روستایی برای چندین روستا تهیه شده تا براساس آن تحولات رقم بخورد.

وی ادامه داد: ما براساس تفاهمنامه‌ای که بین استانداری، دفتر مرکزی بنیاد مسکن و اعتبارات خودمان به امضاء رسانیدم قرار است امسال اولین طرح منظومه‌های روستایی تهیه شده و زمینه اجرای آن تا دو سال آینده فراهم آید.

این مسئول اضافه کرد: برای این طرح سه روستا هدف‌گذاری شده تا به شکل نمونه با رقمی معادل 77 میلیارد ریال بتوانیم این طرح را عملیاتی و اجرایی کنیم.

مدیرکل بنیاد مسکن استان اردبیل در مورد اجرای طرح هادی نیز گفت: تاکنون در استان اردبیل در 350 روستا شاهد اجرای طرح هادی بودیم که قرار است در کلیه روستاهای بالای 20 خانوار اجرای طرح هادی به انجام رسیده و با برطرف شدن موانع و محدودیت‌های اعتباری بتوانیم در اجرای طرح هادی موفق عمل کنیم.

حاج‌علیزاده افزود: بیش از 23 میلیارد تومان در سال گذشته برای بهسازی محیط روستایی پیش‌بینی شده بود تا در قالب 247 پروژه عمران روستایی به انجام برسد.

وی از چهار برابر شدن اعتبارات در این حوزه نسبت به سال‌های گذشته خبر داد و گفت: ما در نیمه اول امسال سعی داریم تا با جذب ادامه این اعتبارات بتوانیم در اجرای طرح هادی، بافت باارزش و روستاهای نمونه گردشگری به ویژه اندبیل خلخال و عنبران نمین اقدامات‌مان را به انجام برسانیم.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار