۳ هزار روستای کشور از نعمت گاز بهره‌مند شدند

معاون مهندسی و بهره‌برداری شرکت ملی گاز ایران با بیان اینکه در سال 94 حدود 206 میلیارد مکعب گاز در کشور تولید شد، بیان کرد: 181 میلیارد مکعب گاز در بخش‌های مختلف خانگی، تجاری، صنایع و نیروگاه‌های کشور توزیع شد.
کد خبر: ۳۰۱۹۱۴
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۲ 26 September 2016
معاون مهندسی و بهره‌برداری شرکت ملی گاز ایران با بیان اینکه در سال ۹۴ حدود ۳ هزار روستای کشور از نعمت گاز بهره‌مند شدند،گفت: سال گذشته ۲۰۶ میلیارد متر مکعب گاز در کشور تولید شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یاسوج، مجتبی شیخ بهایی در آیین تودیع و معارفه مدیران عامل قدیم و جدید شرکت گاز کهگیلویه وبویراحمد با بیان اینکه خدمت رسانی 75 درصد انرژی کشور از سوی شرکت ملی گاز ایران انجام می‌شود، اظهار داشت: از سوی این شرکت صادرات گاز نیز انجام می‌شود.

معاون مهندسی و بهره‌برداری شرکت ملی گاز ایران با بیان اینکه در سال 94 حدود 206 میلیارد مکعب گاز در کشور تولید شد، بیان کرد: 181 میلیارد مکعب گاز در بخش‌های مختلف خانگی، تجاری، صنایع و نیروگاه‌های کشور توزیع شد.

وی با اشاره به اینکه قریب 21 میلیون مشترک گاز تجاری و خانگی در کشور وجود دارد، افزود: 14 هزار صنعت عمده، 67 هزار صنایع جزء و 85 نیروگاه در کشور از گاز تغذیه می‌کنند.

شیخ بهایی با تاکید بر اینکه فقط در سال 94 حدود 3 هزار روستای کشور توسط شرکت ملی گاز از نعمت گاز برخوردار شدند، خاطرنشان کرد: در استان کهگیلویه وبویراحمد حدود 98.5 درصد خانوار شهری و 67 درصد خانوار روستایی تحت پوشش شبکه گازرسانی هستند.

وی با بیان اینکه میزان برخورداری مناطق شهری و روستایی این استان از شبکه گازرسانی بالاتر از میانگین کشور است، تصریح کرد: سال گذشته حدود 27.5 میلیارد تومان و امسال حدود 74 میلیارد تومان اعتبار برای گازرسانی به این استان تخصیص داده شد.

معاون مهندسی و بهره‌برداری شرکت ملی گاز ایران با اشاره به اینکه هزینه نصب علمک برای مناطق سردسیری 6 میلیون تومان و برای مناطق گرمسیری 2.5 میلیون تومان است، عنوان کرد: در هئیت مدیر با افزایش هزینه‌های نصب علمک در این استان با توجه به شرایط خاص استان موافقت شد.

وی با اشاره به اینکه 2 شهر و 466 روستا در زمان مدیریت مدیرعامل سابق این استان از نعمت گاز بهره‌مند شدند، تصریح کرد: در آینده نزدیک میزان برخوردای مردم این استان از نعمت گاز به 99 درصد می‌رسد.

شیخ بهایی با بیان اینکه در عملیات گازرسانی به هر منطقه باید به محیط زیست و منابع طبیعی آن توجه شود، اظهار داشت: با بهینه کردن سیستم‌های گازرسانی و بروز خلاقیت توسط نیروهای انسانی آینده بهتری در انتظار این مردم است.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار