در جلسه مشترک نیروی انتظامی و آموزش و پرورش کلید خورد

اجرای طرح مقابله با آسیب‌های اجتماعی در مدارس

مراقبت از دانش‌آموزان در برابر رفتارهای پر خطر در حقیقت ارتقای فرهنگ خود‌ مراقبتی بوده که تحقق آن نیازمند همکاری دستگاههای مختلف، نیروی انتظامی، خانواده و رسانه با وزارت آموزش و پرورش است.
کد خبر: ۳۱۱۰۱
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۵ 04 May 2015
به گزارش تابناک – البرز: طرح مشترک مقابله با آسیب‌های اجتماعی میان نیروی انتظامی استان البرز و آموزش و پرورش این استان اجرا می‌شود.
در همین رابطه بعد از ظهرامروز علی کامرانی‌صالح ظهر فرمانده نیروی انتظامی استان البرز با خسرو ساکی مدیر کل آموزش و پرورش این استان نشستی را برگزار کردند.
کامرانی صالح در این نشست اظهار کرد: برای اینکه بتوانیم نوجوانان و جوانان را از بسیاری از آسیب‌های اجتماعی دور کنیم لازم است تا با برنامه‌ریزی‌ها و اجرای برنامه‌های فرهنگی اوقات فراغت آنان را پر کنیم.
وی با اشاره به اینکه یکی از مهم‌ترین اقدامات، ترویج فرهنگ خودمراقبتی در برابر رفتارهای پرخطر است،‌ افزود: مراقبت از دانش‌آموزان در برابر رفتارهای پر خطر ارتقای فرهنگ خود‌ مراقبتی است که این امر لازمه همکاری دستگاه‌های فرهنگی، انتظامی، خانواده و رسانه با وزارت آموزش و پرورش است.
فرمانده انتظامی استان البرز خاطرنشان کرد: در این راستا باید از تمامی ظرفیت‌های موجود به منظور مصون ماندن نوجوانان و جوانان از آسیب‌ها و کج‌روی‌های اجتماعی با تمام توان بهره ببریم.
کامرانی‌صالح افزود: کج‌روی‌های اجتماعی، آلودگی به مواد مخدر، بزهکاری، سرقت و به دنبال آن ترک تحصیل، فرار از مدرسه و برخی دیگر از مفسده‌های آشکار و پنهان از جمله آسیب‌های اجتماعی هستند که مستلزم چاره‌اندیشی اساسی به ویژه از دوران مدرسه است.
وی اضافه کرد: بدون شک ناآشنایی کافی کودکان و نوجوانان با مهارت‌های اجتماعی ریشه اغلب آسیب‌پذیری‌های اجتماعی در آن‌ها است؛ از این رو بررسی نقش آموزش مهارت‌های اجتماعی در کاهش آسیب‌های اجتماعی در مدارس می‌تواند کمک کننده باشد، باید تلاش کنیم مهارت‌ها و توانمندی‌های کودکان و نوجوانان را برای مراقبت از خود در برابر رفتارهای پرخطر و آسیب‌های اجتماعی ارتقاء دهیم.
کامرانی‌صالح با تاکید بر شدت فراگیری استفاده نابه‌جا و غلط از ابزارهای فناوری جدید مانند انواع گوشی‌های هوشمند و جابه‌جایی مطالب از طریق این وسایل گفت: استفاده غلط از اینترنت که اتفاقاً خود خانواده‌ها عامل آن هستند از جمله دیگر آسیب‌ها است.
مدیر کل آموزش و پرورش استان البرز نیز گفت: نیروی انتظامی و آموزش و پرورش استان البرز تعامل مناسبی با یکدیگر دارند.
خسرو ساکی اظهار کرد: برای ارتقای امنیت اجتماعی باید در فضای مدرسه‌ها و خانواده فرهنگ‌سازی مناسب صورت گیرد.
مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز گفت: با همکاری و تلاش‌های مستمر نیروی انتظامی برای آگاه‌سازی و اطلاع رسانی به نوجوانان، جوانان و خانواده‌های آنها نشست‌ها، کارگاه‌های آموزشی و تخصصی زیادی در مدارس برگزار شده است که امیدواریم این تعاملات همچنان پابرجا بماند.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
وبگردی
آخرین اخبار