اجرای مطلوب برنامه‌های روز کتاب، کتابخوانی و کتابدار در یزد

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی یزد خواستار همکاری همه کارکنان اداره کل کتابخانه‌های عمومی یزد برای اجرای مطلوب برنامه‌های بیست و چهارمین دوره تکریم کتاب، کتابخوانی و کتابدار در استان شد.
کد خبر: ۳۱۹۱۱۳
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۷ 27 October 2016
به گزارش تابناک یزد،رقیه دوست فاطمی‌ها، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی یزد در سومین جلسه شورای اداری این اداره کل با تشکر از همه مسئولان شهرستان، کارشناسان ستادی و کتابداران استان به دلیل اهتمام ویژه برای اجرای برنامه‌های این اداره کل قدردانی کرد و اظهار کرد: برگزاری موفق جشنواره کتابخوانی رضوی در استان، نشان دهنده همدلی و جدیت‌ همه بخش‌های ستادی و صف اداره کل کتابخانه‌های استان در راستای اجرای برنامه‌های کتاب‌محور در استان یزد است.
وی همچنین از همه همکاران کتابدار و مدیران شهرستانی خود به دلیل تلاش برای ارتقای وضعیت خدمات کتابخوانی در استان و شهرستان‌ها قدردانی کرد.
دوست فاطمی‌ها همچنین خواستار همکاری همه کارکنان اداره کل کتابخانه‌های عمومی یزد برای اجرای مطلوب برنامه‌های بیست و چهارمین دوره تکریم کتاب، کتابخوانی و کتابدار در استان شد.
حامد عطارها، معاون اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان یزد نیز در این جلسه خواستار پیگیری دقیق بخشنامه‌های اداری نهاد کتابخانه‌ها و پاسخگویی به موقع به مکاتبات اداری شد.
وی یادآور شد: بازدیدهای کارشناسی صورت گرفته در سه مرحله از همه کتابخانه‌های عمومی استان، باعث شد مشکلات و نقایص هر کتابخانه مشخص شود و برای رفع این کمبودها تلاش شود که این عامل سبب ارتقای چشمگیر نمرات کتابخانه‌ها در سامانه ارزیابی سپهر شد.
کارشناسان فرهنگی، مشارکت‌ها و شهرداری‌ها، امور انجمن‌ها، عمران، فناوری اطلاعات، حراست، اداری و مالی نیز در این نشست مباحث حوزه‌های تخصصی خود را تبیین کردند و پاسخگوی سئوالات همکاران خود شدند.
در بخش دوم این جلسه نیز بخشنامه‌های بیست و چهارمین دوره هفته کتاب و روز بزرگداشت «کتاب، کتابخوانی و کتابدار» توسط کارشناس فرهنگی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان تشریح شد و هریک از اعضای جلسه نظرات و پیشنهادهای خود را در خصوص برنامه‌های پیش‌بینی شده برای این هفته مطرح کردند.
ارسال لیست برنامه‌های قابل اجرا در هفته کتاب توسط رؤسای شهرستان و همچنین جمع‌بندی و ارسال گزارش مربوط به نشست‌های کتاب‌خوان برگزار شده توسط شهرستان‌ها در ۷ ماهه اول نخست سال جاری از مصوبات این جلسه بود.
یادآوری می‌شود ۲۴ آبان ماه، سالروز درگذشت علامه سیدمحمدحسین طباطبایی،  مفسر عالی‌قدر قرآن مجید و صاحب تفسیر گرانسنگ «المیزان» به عنوان روز کتاب، کتابخوانی و کتابدار نامگذاری شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار