آغاز ساخت نیروگاه خورشیدی شهرستان سامان با مشارکت سرمایه گذاران آلمانی

سرپرست دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری چهارمحال و بختیاری گفت: عملیات ساخت نیروگاه خورشیدی شهرستان سامان به عنوان اولین طرح سرمایه گذاری خارجی در این استان بزودی آغاز می شود.
کد خبر: ۳۲۳۹۹۵
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۳ 05 November 2016
تابناک شهرکرد-شراره زارعان گفت: این طرح به عنوان اولین طرح سرمایه گذاری خارجی در دولت یازدهم به تصویب شورای برنامه ریزی استان رسیده است.
وی با بیان اینکه یک میلیارد دلار تقاضای سرمایه گذاری خارجی در چهارمحال و بختیاری ارائه شده است، افزود: نیروگاه خورشیدی با مشارکت سرمایه گذاران آلمانی و در شهرستان سامان احداث می شود.
زارعان تصریح کرد: سرمایه گذاران آلمانی در این طرح 12 میلیون دلار سرمایه گذاری کرده و سالانه 10 مگاوات برق تولید خواهد شد.
به گفته وی در این طرح علاوه بر تولید انرژی پاک، انتقال فناوری نیز حائز اهمیت است و سرمایه گذار آلمانی در تولید پنل خورشیدی در صورت رسیدن حجم تقاضا به حداقل 100 مگاوات در سال اعلام آمادگی کرده است.
سرپرست دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری چهارمحال و بختیاری گفت: مابقی پیشنهادهای سرمایه گذاری خارجی در استان در حال بررسی، توافق و مذاکره با سرمایه گذاران است که پس از انجام مراحل قانونی، عملیات اجرایی آنها نیز آغاز می شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار