هشت قطعه پرنده 'باقرقره' از شکارچیان درمناطق مرزی گنبدکاووس کشف شد

فرمانده هنگ مرزی اترک گلستان از دستگیری چهار شکارچی که اقدام به صید غیرمجاز پرندگان درمناطق مرزی گنبدکاووس می کردند، خبر داد و گفت: از این شکارچیان هشت قطعه پرنده باقرقره زنده کشف شد.
کد خبر: ۳۲۵۷۱۹
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۶ 08 November 2016
فرمانده هنگ مرزی اترک گلستان از دستگیری چهار شکارچی که اقدام به صید غیرمجاز پرندگان درمناطق مرزی گنبدکاووس می کردند، خبر داد و گفت: از این شکارچیان هشت قطعه پرنده باقرقره زنده کشف شد.

سرهنگ علی احمدزاده روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار داشت: علاوه بر این تعداد پرنده، تعداد زیادی تور و نخ صید پرندگان و سه دستگاه دوربین دو چشم، مخصوص شکار نیز از شکارچیان غیرمجاز کشف و ضبط گردید.
وی افزود: شکارچیان دستگیر شده با تشکیل پرونده تحویل مرجع قضایی و پرندگان نیز تحویل اداره حفاظت محیط زیست گنبدکاووس برای رهاسازی مجدد در منطقه حیات وحش شدند.
کوکر یا باقرقره پرنده‌ای است دانه ‌خوار، که در نگاه اول به کبک و بلدرچین شبیه است و در پرواز نیز به کبوتر می ‌ماند اما از نظر پرنده شناسی دارای خانواده‌ای مستقل با نام کوکریان (Pteroclididae) است.
اداره حفاظت محیط زیست شهرستان گنبدکاووس اعلام کرد: زنده گیری این پرندگان با تور و نخ صید ممنوع بوده و تنها شکار آنها با تفنگ با داشتن پروانه مجاز شکار و حداکثر به تعداد چهار قطعه برای هر شکارچی، مجاز است. 
سرهنگ احمدزاده همچنین از دستگیری شش معتاد و خرده فروش مواد مخدر درمناطق مرزی گنبدکاووس خبر داد و گفت: از این افراد که در ایست و بازرسی های برپا شده توسط ماموران مرزی شناسایی و دستگیر و با تشکیل پرونده تحویل مرجع قضایی شدند مجموعا 92 گرم مواد مخدر کشف و ضبط شد.
وی همچنین از کشف 11 هزار نخ سیگار از دو تبعه کشور ترکمنستان در نقطه صفر کنترل و مراقبت مرزی اینچه برون خبر داد و اضافه کرد: درمجموع پنج دستگاه موتورسیکلت و دو دستگاه خودرو از شکارچیان و معتادان نیز توقیف شد. 
شهرستان گنبدکاووس با 360 هزار نفر جمعیت واقع درشرق گلستان، دارای سه تالاب بین المللی و چند صد هزار هکتار مرتع است که مکانی مناسب برای مهاجرت پرندگان از مناطق سردسیر شمالی (روسیه) به این منطقه است.
منبع: ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار