علی اکبر کریمی مطرح کرد؛

طرح تحول نظام سلامت و توسعه پوشش بیمه از دستاوردهای مهم دولت یازدهم است/ مشکلات ارائه خدمات درمانی به روستائیان باید رفع شود

تابناک: علی اکبر کریمی با بیان اینکه روستائیان در نحوه ارجاع به پزشک متخصص، مراکز درمانی و آزمایشگاه با مشکل مواجه هستند که باید این مشکل رفع شود گفت: اجرای طرح تحول نظام سلامت و طرح توسعه بیمه پایه درمان از جمله دستاوردهای مهم دولت یازدهم است.
کد خبر: ۳۲۶۸۸۱
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۷ 10 November 2016

به گزارش تابناک مرکزی، علی اکبر کریمی نماینده مردم شریف اراک، کمیجان و خنداب و عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با حضور در جلسه شورای مدیران اداره کل بیمه سلامت استان مرکزی اجرای طرح تحول نظام سلامت و طرح توسعه بیمه پایه درمان را از جمله دستاوردهای مهم دولت یازدهم برشمرد و گفت: اهداف تبیین شده در سیاست های کلی برنامه ششم توسعه و تاکیدات سیاست های اقتصاد مقاومتی، تقویت پوشش بیمه ای و رسیدن به پوشش 100 درصدی بوده است که امروز به این رقم نزدیک هستیم.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب لزوم پوشش بیمه همگانی در حد بیمه پایه برای همه آحاد مردم را از جمله دغدغه های جدی کشور برای رفاه اجتماعی به طور عام عنوان کرد و افزود: قانون گذار رسالت سنگینی بر دوش مجموعه بیمه سلامت گذاشته است که خوشبختانه در دولت یازدهم اقدامات جدی برای برای پوشش بیمه پایه درمان در سطح کشور انجام شد.

کریمی از مساعدت های مجلس به دولت برای اجرای هر چه بهتر طرح تحول نظام سلامت سخن گفت و خاطر نشان ساخت: از جمله اقدامات مجلس اختصاص مبلغی بالغ بر 8 هزار میلیارد تومان همچنین یک درصد از مالیات ارزش افزوده برای حوزه درمان و طرح تحول سلامت بوده است که از جمله منابع بسیار مهم و اثر گذاری برای توسعه خدمات درمانی در کشور است.

وی ادامه داد: تامین بدهی های طرح تحول نظام سلامت که امروز دولت با آن مواجه است کار سختی است چرا که حوزه سلامت و درمان با کمبود اعتبارات مواجه است و دولت برای حفظ و تداوم این دستاورد بزرگ به منابع احتیاج دارد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس، اشتباه دولت در قرار ندادن ممیزی برای توسعه پوشش بیمه درمانی در کشور را سبب به خطر افتادن اصل اجرای این طرح دانست و بیان کرد: برنامه دولت برای پوشش 5 میلیون نفر طرح ریزی شده بود که این رقم بی محابا به 10 میلیون نفر رسید و بار مالی سنگینی را به دولت تحمیل کرد.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب برلزوم یکسان سازی مبالغ طرح تحول سلامت تاکید کرد و با بیان اینکه در نوع برخورد با مردم در صندوق های درمانی مختلف برای ارائه خدمات درمانی تمایز و اختلاف وجود دارد بیان کرد: در بحث بیمه پایه درمان و سلامت مردم باید با پرداخت مبالغ یکسان خدمات یکسانی را دریافت کنند و طبعا کسانی که خواهان استفاده ازخدمات بالاتری هستند باید هزینه را پرداخت کنند.

وی تاکید کرد: در دنیا هر کس متناسب با سطح درآمد خود از خدمات درمانی استفاده می کند که با عدالت سازگاری دارد اما متاسفانه دولت در اجرای طرح تحول سلامت همچون طرح هدفمندی یارانه بدون در نظر گرفتن شرایط سطح درآمدی افراد به اقشار ضعیف و غنی خدمات یکسان ارائه می دهد.

کریمی به فعال شدن صندوق بیمه روستائیان و عشایر در کنار تامین اجتماعی برای توسعه پوشش بیمه ای اشاره و با بازگو کردن گلایه های روستائیان در ارائه خدمات درمانی گفت: در فرایند اجرایی ارائه خدمات درمانی به روستائیان به خصوص در نحوه ارجاع به پزشک متخصص، مراکز درمانی و آزمایشگاه روستائیان با مشکل مواجه هستند که باید این مشکل رفع شود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس مخالفت سازمان تامین اجتماعی با ادغام سازمان های بیمه ای حوزه درمان در سطح کشور را از نظر منطقی درست تلقی کرد و گفت: تامین اجتماعی با این استدلال که از محل مبالغ دریافتی از مردم، در طی سالهای گذشته بیمارستان ها احداث شده اند و خدمات درمانی ارائه می دهند مخالفت خود را با ادغام طرح بیمه ها اعلام کرده است چرا که افراد تحت پوشش تامین اجتماعی متضرر می شوند که به لحاظ منطقی این حرف درست است.

کریمی ادامه داد: براع رفع دغدغه تامین اجتماعی برای رسیدن به استانداردهای درمانی واحد در سطح کشور برای ارائه خدمات درمان راهکارهایی مناسبی وجود دارد که باید اجرایی شود.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار