200 دانش‌آموز زائر اولی به قم مشرف می‌شوند

معاون پرورشی و فرهنگی اداره‌کل آموزش و پرورش استان قم از تشرف 200 نفر از دانش‌آموزان به قم در قالب مرحله سوم طرح زائر اولی‌ها در 15 آذرماه امسال خبر داد.
کد خبر: ۳۲۷۶۹۳
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۸ 12 November 2016
به گزارش تابناک قم، ناصر حمزه‌ای با اشاره به اجرای طرح زیارت حرم امام رضا(ع) و حرم حضرت معصومه(س) اظهار کرد: به منظور انس و معرفت دانش‌آموزان نسبت به اهل بیت(ع) طرح زائر اولی اجرا می‌شود،‌ بر همین اساس دانش‌آموزانی که تاکنون به زیارت حضرت معصومه(س) و امام رضا(ع) مشرف نشده‌اند، زیرپوشش قرار می‌گیرند.

وی خاطرنشان کرد: دانش‌آموزان بر اساس سهمیه هر استان ثبت‌نام می‌کنند و  در تاریخ مقرر به استان قم برای اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی و تربیتی اعزام می‌شوند، این طرح در سه مرحله اجرا می‌شود و در هر مرحله 200 نفر دانش‌آموز زیر پوشش قرار می‌گیرد.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره‌کل آموزش و پرورش استان قم از اجرای مرحله سوم طرح زائر اولی‌های حضرت معصومه(س) در 15 آذر امسال خبر داد و افزود: مرحله نخست و دوم این برنامه در مهر و آبان ماه اجرا شد، در مرحله اول دانش‌آموزان استان‌های اصفهان، مرکزی،‌ تهران و شهرستان های تهران و قم شرکت کردند و در مرحله دوم  استان‌های تهران، سمنان، کرمان و قزوین شرکت داشتند.

وی عنوان کرد: در مرحله سوم دانش‌آموزان زائر اولی استان‌های خراسان رضوی، البرز، همدان و تهران شرکت می‌کنند.

حمزه‌ای با بیان اینکه کل طرح زائر اولی‌ها در سه روز و دو شب برگزار می‌شود، گفت: محل اسکان دانش‌آموزان اردوگاه 15 خرداد قم است و برنامه‌های فرهنگی برای آنها پیش‌بینی شده که شامل زیارت حضرت معصومه(س)، غبارروبی، بازدید از نمایشگاه معصومه‌شناسی(س) و موزه حرم است.

وی یادآور شد: دو کلاس آموزشی ویژه در زمینه حرم‌شناسی و حجاب و عفاف برای این دانش‌آموزان برگزار می‌شود و به بازدید از بیت النور می‌پردازند.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره‌کل آموزش و پرورش استان قم با اشاره به برگزاری دو کارگاه آموزشی در مسجد جمکران گفت: در این دو کارگاه مسجد جمکران‌ شناسی و مباحث مهدویت به دانش‌آموزان آموزش داده می‌شود و دانش‌آموزان از نمایشگاه فقه و زندگی در مسجد جمکران بازدید می‌کنند.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار