پیمانکار منطقه پنج شهرداری تهران گفت: روزانه بین 25 تا 30 تن زباله در شهر، مسیر منتهی به پایانه و مرز مهران توسط نیروهای خدماتی شهرداری جمع آوری می شود.
کد خبر: ۳۳۱۵۶۴
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۳ 19 November 2016
به گزارش تابناک ایلام؛حسن رحمانی اظهار کرد: این میزان زباله در مسیر 22 کیلومتری از ابتدای پل زائر شهر مهران تا پنج کیلومتر خاک عراق جمع آوری و دفع می شود.
 
به گفته وی، تعداد نیروهای خدماتی مستقر در این مسیر 265 نفر شامل 235 مرد و 30 زن هستند که ماموریت آنها از 17 آبان شروع شده و تا هشتم آذر سال جاری ادامه دارد.
 
رحمانی افزود: هم اکنون شهرداری منطقه پنج تهران حدود یک هزار و 500 سطل کوچک و 500 سطح بزرگ مخصوص زباله در این مسیر به منظور جمع آوری زباله های زائران تعبیه و نصب کرده است.
 
وی تاکید کرد: نیروهای خدماتی بدون منت در خدمت زائران اربعین حسینی هستند و لازم است مسافران نیز رعایت حال نیروها را داشته و از ریختن زباله در مسیر خودداری کنند.
مرز مهران از روز پنجشنبه یک طرفه شده و زائران برگشتی به سمت ایران هم اکنون وارد کشور می شوند.
 
بر اساس اعلام ستاد اربعین استان ایلام در 24 ساعت گذشته 90 هزار زائر از پایانه مرزی مهران وارد کشور شده و این تعداد توسط یک هزار و 100 دستگاه اتوبوس و مینی بوس به مرکز کشور انتقال یافته اند.
 
براساس اعلام ستاد مرکزی اربعین بیش از یک میلیون و 950 هزار نفر از مرزهای مهران، شلمچه و چذابه برای شرکت در آین اربعین به کشور عراق سفر کردند.
 
حدود 900 هزار زائر از مرز مهران وارد خاک کشور عراق شده و از روز پنجشنبه این مرز یکطرفه شده و فقط زائران می توانند از آن برای بازگشت بداخل خاک ایران استفاده کنند.
 
مرز مهران در 95 کیلومتری جنوب غربی ایلام بدلیل کوتاهی مسیر و نزدیکی به شهرهای مذهبی عراق و امنیت مطلوب، مهمترین کانون تردد زائران به عتبات عالیات محسوب می شود.
 
راهپیمایی اربعین، پیاده روی مسلمانان و آزادی خواهان کشورهای مختلف در عراق به طرف کربلا به مناسبت اربعین حسینی است.
 
جمعیت حاضر در این راهپیمایی همه ساله میلیون‌ها نفر تخمین زده می‌شود.
 
زائران ایرانی مسیر 80 کیلومتری نجف مقدس تا کربلای معلی را برای پیاده ‌روی انتخاب می‌کنند در این مسیر به تعداد یک هزار و 452 ستون (عمود) برای راهپیمایان پیش بینی شده که فاصله بین هر ستون 50 متر است.
 
با متوسط پیاده روی هفت تا هشت ساعت در هر روز، فاصله شهر نجف تا کربلا را می توان در سه تا چهار روز با پای پیاده طی کرد./ف
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار