لاریجانی: اقدام دادستان مشهد درباره سخنرانی نایب رئیس مجلس تاسف‌آور است

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: اقدام دادستان مشهد درباره سخنرانی نایب رئیس مجلس که باعث این همه بحث در کشور شد، تاسف‌آور است.
کد خبر: ۳۳۳۰۷۶
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۵ - ۰۱:۱۲ 23 November 2016
به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در نطق پیش از دستور خود گفت: مراسم اربعین حسینی در نهایت شور و عظمت برگزار گردید و مسلمانان اراده قوی خود را در پیمودن راه امام حسین(ع) به جهانیان نشان دادند.

وی افزود: گرچه برخی رسانه‌های بین‌المللی در یک واکنش غیرحرفه‌ای در مقابل سیل خروشان عاشقان حسین(ع) لب فرو بستند اما چنین بغض رسانه‌ای از ارزش حرکت توفنده اربعین نمی‌کاهد، اربعین حسینی علاوه بر اینکه قلوب مؤمنین را متحول نمود در مقابل انحطاط و آشفتگی اخلاقی و سیاسی در دنیای غرب بار دیگر راهی نو در همبستگی اجتماعی برمبنای معنویت و اخلاق را نشان داد تا دل‌های دور افتاده از یکدیگر و مأیوس از آینده بشریت با دیدن اوج فداکاری و ایثار مکتب حسینی خودآگاهی فطری خود را بازیابند.

رئیس مجلس خاطر نشان کرد: ضمن قبولی طاعات و عزاداری‌های همه مسلمانان به خصوص ملت عزیز لازم می‌دانم از همت عالی حکومت و ملت عراق سپاسگزاری کنم که با دقت و نظم سلامت و آرامش راهپیمایان را فراهم کردند، همچنین از وزارت کشور و استانداران مرزهای غربی و جنوبی، سازمان حج و زیارت، نیروهای انتظامی و سپاه پاسداران، هلال احمر، وزارت‌خارجه، وزارت اطلاعات، صداوسیما و رسانه‌ها و سایر دستگاه‌ها که در این عزم ملی شورآفرین انجام وظیفه کردند، تشکر و قدردانی می‌کنم. لاریجانی در ادامه تصریح کرد: امیدوارم تمهیدات لازم به هنگام بازگشت عزاداران تدارک دیده شود.

وی گفت: همانگونه که نمایندگان استحضار دارند پس از توافق هسته‌ای، جدای از چند کشور معاند و برخی جریان‌های داخلی آمریکا، عموم دولت‌ها و ملت‌ها با نگاه مثبت ابراز تمایل به همکاری‌های گسترده با ایران کردند اما از طرف دیگر حدود 50 طرح در مجلس نمایندگان آمریکا در تقابل با این توافق مطرح گردید که در هفته گذشته نیز دو طرح از تصویب آنها گذشت.

رئیس قوه مقننه اظهار داشت: نکته عجیب اظهارات رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در این ماجرا بود که مدعی شد ایران نقض برجام کرده است به تصور اینکه با این بهانه اقدامات غیرمعقول و غیرمسئولانه خود را توجیه کند، حال ببینیم ادعای این رئیس مجلس نمایندگان آمریکا حتی در بین مسئولان آمریکایی قابل تأیید است؟!

وی ادامه داد: در طول یکسال و اندی که از توافق هسته‌ای می‌گذرد حداقل 40 بار مقامات آمریکا و مقامات اتحادیه اروپا و نهادهای بین‌المللی در این باره و نحوه رفتار ایران اظهارنظر کردند رئیس جمهور آمریکا، وزیرخارجه، وزیر انرژی آمریکا، نماینده آمریکا در سازمان ملل و حتی رئیس تحقیقاتی کنگره، دبیرکل سازمان ملل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی چند بار در مورد پایبندی ایران به تعهداتش بیانیه، گزارش و یا اظهارنظر کرده‌اند.لاریجانی خاطر نشان کرد: حتی رئیس جمهور آمریکا پنجمین اظهارنظر تأییدی خود پس از انتخابات اخیر آمریکا اعلام کرد استدلال اصلی مخالفان علیه توافق هسته‌ای این بود که ایران تقلب خواهد کرد و به تعهداتش عمل نخواهد کرد اما یکسال است که با دلیل و مدرک ثابت می‌کنیم که ایران به تمامی تعهداتش عمل نموده است و این فقط نظر من و مشاورانم نیست سازمان اطلاعاتی و ارتش همین حرف را می‌زنند که این سخن رئیس جمهور آمریکاست.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: اقدام دادستان مشهد درباره سخنرانی نایب رئیس مجلس که باعث این همه بحث در کشور شد، تاسف‌آور است.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار