پیروزی 5 تیم در آغاز لیگ فوتسال قم

آغاز دوره جدید مسابقات لیگ دسته اول قهرمانی فوتسال باشگاه‌های استان قم با پیروزی پنج تیم مدعی و شکست قهرمان فصل قبل بار دیگر رونق‌بخش رقابت‌های باشگاهی این رشته در قم شد.
کد خبر: ۳۳۷۲۹۶
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۸ 02 December 2016
به گزارش خبرگزاری فارس از قم، قم به عنوان یکی از استان‌های فوتسال‌خیز کشور بیش از یک دهه است که مسابقات لیگ استانی این رشته را با حضور تیم‌های مختلف باشگاهی با ترکیبی از استعدادها و نخبه‌های این رشته ورزشی پرمخاطب و جذاب برگزار می‌کند.

فوتسال رشته‌ای است که در قم حتی بدون امکانات همه‌روزه، در هر ساعت و زمان و مکانی علاقه‌مندان به خود را در محیطی دور هم جمع می‌کند و فعالیت آن همواره در بین نوجوانان و جوانان و حتی افراد بزرگسال در این شهر و استان برقرار است و تیم‌های قمی نیز همواره در لیگ‌های کشور مدعی هستند.

18 سال حضور فوتسال قم در سطح اول رقابت‌های باشگاهی ایران

18 سال متوالی است که فوتسال قم در تمام ادوار مختلف رقابت‌های لیگ برتر فوتسال باشگاه‌های ایران حضور دارد و طعم سه نایب‌قهرمانی را چشیده، ضمن اینکه قهرمانی جام حذفی فوتسال باشگاه‌های ایران را نیز تجربه کرده و در سایر رده‌های سنی نیز بارها بر سکوی قهرمانی ایران ایستاده است.

تیم‌های مختلف باشگاهی که به نمایندگی از قم در مسابقات رده‌های سنی مختلف باشگاه‌های کشور به میدان رفته‌اند، در این سال‌ها استعدادهای بسیار زیادی را از فوتسال ناب قم به سطح اول فوتسال ایران، بلکه فوتسال آسیا و جهان معرفی کرده‌اند و افتخارات متعددی نصیب ورزش قم شده است.

بیش از یک دهه افتخارات آسیایی و جهانی در ویترین موفقیت‌های فوتسال قم

در سطح بین‌المللی نیز از حدود 10 سال قبل تاکنون با حضور ملی‌پوشان فوتسال قم که شاخص‌ترین آنها علی‌اصغر حسن‌زاده محسوب می‌شود، از میادین مختلف برون‌مرزی نظیر مسابقات بین‌المللی، آسیایی، جهانی و جام جهانی فوتسال قم افتخار کسب کرده است.

به دست آوردن بیش از سه عنوان قهرمانی جام ملت‌های فوتسال آسیا، سه دوره حضور در جام جهانی فوتسال و کسب تنها عنوان سومی فوتسال ایران در جام جام‌جهانی در سال 2016 با درخشش علی‌اصغر حسن‌زاده افتخارات ارزنده و شاید تکرار نشدنی برای فوتسال قم محسوب می‌شوند.

حالا این فوتسال در قم رونق بیشتری گرفته و با برنامه‌ریزی صورت گرفته از سوی کمیته فوتسال هیأت فوتبال استان قم فصل جدید مسابقات لیگ دسته اول فوتسال باشگاه‌های این استان فعالیت خود را در سالن دو هزار نفری مجموعه ورزشی شهید حیدریان قم آغاز کرد.

این در شرایطی است که به جز رقابت‌های لیگ دسته اول فوتسال رده سنی بزرگسالان باشگاه‌ها که از سال 1385 هر ساله به شکل منظم با حضور تیم‌های مختلف باشگاهی در قم برگزار می‌‌شود، در سایر رده‌های سنی نیز لیگ فوتسال قم در جریان بوده و این مهم موجب رونق بیش از پیش فوتسال در قم شده است.

رقابت 14 تیم در بالاترین سطح مسابقات باشگاهی فوتسال قم

این در حالی است که کمیته فوتسال با حضور تعداد 14 تیم مسابقات فصل جدید لیگ دسته اول فوتسال باشگاه‌های استان قم را برگزار می‌کند و این رقابت‌ها در مدت 13 هفته به شکل دوره‌ای بین تیم‌های مدعی قهرمانی برگزار می‌شود تا نماینده قم در لیگ فوتسال باشگاه‌های کشور نیز مشخص شود.

تیم‌های فوتسال شهید رئیس کرمی، مقاومت، آتلیه‌طهران، نبرد، ذاکر، آتلیه‌ یاقوت، ماهان، شهرداری، آرش، پارسا، آپکو پارس و پاس امسال در فصل 1395 لیگ دسته اول فوتسال باشگاه‌های استان قم با یکدیگر برای به دست آوردن مقام قهرمانی به رقابت خواهند پرداخت.

برنامه‌ریزی برای برگزاری نخستین دوره لیگ برتر فوتسال در قم

با تصمیماتی که در کمیته فوتسال هیأت‌ فوتبال استان قم گرفته شده، امسال رقابت‌های لیگ دسته اول فوتسال باشگاه‌های استان قم از حساسیت بسیار بالایی برخوردار است زیرا از سال آینده قرار است نخستین دوره بازی‌های لیگ برتر فوتسال بزرگسالان قم راه‌اندازی شود.

دلیل حساسیت بازی‌های امسال لیگ دسته اول فوتسال باشگاه‌های قم این است که تیم‌های اول تا هشتم جدول رده‌بندی در فصل آینده و نخستین دوره لیگ برتر فوتسال قم حضور خواهند داشت و 6 تیم انتهای جدول این لیگ به همراه تیم‌های صعودکننده از لیگ دسته دوم، در سال 1396 تیم‌های حاضر در لیگ دسته اول فوتسال قم را تشکیل می‌دهند.

به همین دلیل از هفته نخست، رقابت تیم‌ها برای دست‌یابی به جام قهرمانی، قرار گرفتن در جمع تیم‌های حاضر در لیگ برتر سال 96 و همچنین رسیدن به سهمیه فوتسال قم در بازی‌های فصل آینده لیگ فوتسال قهرمانی باشگاه‌های کشور، موجب جذابیت بازی‌های امسال لیگ قم شد.

رئیس‌کرمی، آتلیه‌طهران، ذاکر، ماهان، آرش و پاس تیم‌های پیروز هفته نخست لیگ

دیدارهای هفته نخست لیگ دسته اول فوتسال بزرگسالان قم طبق برنامه کمیته فوتسال در حالی برگزار شد که تیم‌های شهید رئیس‌کرمی، آتلیه‌طهران، ذاکر، ماهان، آرش و پاس در این هفته موفق به شکست حریفان خود شدند و تنها یک مسابقه با نتیجه تساوی به پایان رسید.

در نخستین دیدار هفته آغازین فصل 1395 لیگ دسته اول فوتسال قم، فوتسالیست‌های تیم شهید رئیس کرمی به عنوان یکی از تیم‌های قدیمی و با سابقه لیگ فوتسال قم در گام نخست به مصاف تیم فوتسال مقاومت رفتند و در پایان این دیدار که سه بار توپ از خط دروازه‌ها عبور کرد مقاومت به پیروزی دو بر یک رسید.

دومین بازی بین تیم های فوتسال آتلیه‌طهران و نبرد برگزار شد، در حالی که آتلیه‌طهران امسال برای دومین دوره متوالی نماینده فوتسال قم در مسابقات لیگ دسته اول فوتسال باشگاه‌های کشور به شمار می‌رود اما با ترکیبی متفاوت در لیگ دسته اول فوتسال قم حضور یافته بود و با یک گل نیز پیروز شد.

تنها تساوی هفته در جدال فوتسالیست‌های خادم‌الحسین(ع) با آفاق

سومین مسابقه هفته نخست را تیم‌های خادم‌الحسین(ع) و آفاق برگزار کردند که در آن چهار بار توپ از خط دروازه‌ها عبور کرد و در پایان دو نیمه 20 دقیقه‌ای رقابت نزدیک و جذاب دو تیم، نتیجه تساوی دو بر دو رقم خورد و هر یک از دو تیم یک امتیاز این دیدار را دشت کردند.

در بازی چهارم این هفته، دیگر تیم با سابقه لیگ دسته اول فوتسال باشگاه‌های قم یعنی ذاکر در مقابل تیم آتلیه یاقوت قرار گرفت، دیداری یکی از پرگل‌ترین بازی‌های هفته نخست بود و در آن 9 بار توپ از خط دروازه‌ها گذشت و در پایان دیداری نزدیک و نفس‌گیر تیم ذاکر پنج بر چهار صاحب برتری شد.

بازی پنجم این هفته را تیم‌های ماهان و شهرداری قم انجام دادند، مسابقه‌ای که ماهان در مقابل مدافع عنوان قهرمانی فصل گذشته به میدان رفت و در دیداری که پنج گل در آن به ثمر رسید در نهایت این ماهانی‌ها بودند که با نتیجه سه بر دو قهرمان سال قبل را شکست دادند.

ششمین هفته نخست لیگ دسته اول فوتسال باشگاه‌های استان قم نیز یک مسابقه جذاب و پرگل بود، دیداری که در آن آرش به مصاف پارسا رفت و تماشاگران حاضر در سالن دو هزار نفری مجموعه ورزشی شهید حیدریان قم پنج گل از دو تیم دیدند و بازی با برتری سه بر دو به نفع پارسا به پایان رسید.

هفتمین و آخرین مسابقه نخستین هفته فصل جدید لیگ دسته اول فوتسال باشگاه‌های استان قم را تیم‌های آپکوپارس و پاس انجام دادند، دیداری که در آن سه بار توپ از خط دروازه‌ها گذشت و در نهایت این فوتسالیست‌های تیم پاس بودند که دو بر یک حریف خود را شکست دادند.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار