بنیاد قزوین بیش از 4300 دانشجوی شاهد و ایثارگر را تحت پوشش دارد

چهار هزار و 306 دانشجو زیر پوشش خدمات بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین هستند.
کد خبر: ۳۳۸۲۱۸
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۸ 04 December 2016
 غلامرضا حقایق‌پور، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین در گفت‌وگو با خبرگزاری تابناک از قزوین با اشاره به فرا رسیدن روز دانشجو ، به نقش دانشجو در تاریخ انقلاب اشاره و اظهار کرد: شهادت دانشجویان در این روز سند دیگری از روحیه‌ استقلال‌طلبی و آزادی‌خواهی جوانان کشورمان است.
وی افزود: طی دوران دفاع مقدس نیز رزمندگان دانشجو نقش موثری در پیروزی‌های 8 سال دفاع مقدس داشتند که دانشجویان استان قزوین همانند سایر دانشجویان سراسر کشور در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل حضور یافته و شجاعانه در برابر دشمنان ایستادگی کردند.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین با بیان اینکه 41 دانشجوی استان قزوین با حضور در میدان‌های نبرد حق علیه باطل به شهادت رسیدند، افزود: امروز نیز یادگاران شهدا و ایثارگران استان در دانشگاه‌های مختلف با آموختن علم و عمل به پاسداری از دستاوردهای شهدا پرداخته و در راستای توسعه‌ی فرهنگی و استقلال ایران اسلامی حضور فعال دارند.
حقایق‌پور با اشاره به اینکه چهار هزار و 306 دانشجوی شاهد و ایثارگر زیر پوشش خدمات بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین هستند، گفت: از آمار یاد شده 66 درصد دانشجویان بومی و 34 درصد آنان نیز غیربومی می‌باشند که از سایر استان‌ها برای ادامه‌ی تحصیل به استان قزوین آمده‌اند.
وی افزود: از آمار یاد شده 961 دانشجو در مقطع کاردانی، یک هزار و 891 دانشجو در مقطع کارشناسی، یک هزار و 368 دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد، 76 دانشجو در مقطع دکتری و 10 دانشجو نیز در حال تحصیل در زمینه‌ی پزشکی تخصصی هستند که در 61 دانشگاه‌ استان قزوین مشغول به تحصیل می‌باشند
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار