زنگ آهن یاری در مدارس غرب اهواز نواخته شد

همزمان با آغاز برنامه آهن یاری در دبیرستانهای دخترانه غرب اهواز،چهارشنبه هفدهم آذرماه در آیینی نمادین، زنگ آهن یاری در دبیرستان شاهد عفاف نواخته شد
کد خبر: ۳۴۰۴۱۹
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۰ 08 December 2016
به گزارش تابناک خوزستان ؛در این مراسم ، جمعی از مسئولان آموزش و پرورش ناحیه یک اهواز و دبیرستان شاهدعفاف، رییس و برخی مسئولان واحدهای ستادی مرکز بهداشت غرب اهواز و 320 دانش آموز دبیرستانی دوره متوسطه اول و دوم حضور داشتند.

 مهندس مهرداد شریفی- رییس مرکز بهداشت غرب اهواز با بیان اهمیت اجرای برنامه اهن یاری در مدارس، بکارگیری ترکیبی از چهار استراتژی : آهن یاری، آموزش در جهت اصلاح و بهبود تغذیه، غنی سازی مواد غذایی و کنترل بیماریهای عفونی و انگلی  را در پیشگیری و کنترل کم خونی ناشی از فقر آهن، ضروری دانست.

وی ، کاهش ضریب هوشی و کاهش قدرت یادگیری، اختلال در رشد جسمی و در نتیجه کاهش توانمندی های ذهنی و جسمی را از پیامدهای کم خونی فقر آهن عنوان کرد و افزود: برخی عادتهای غذایی در جامعه وجود دارد که بر زیست دسترسی آهن در بدن، تاثیر منفی می گذارد . وی ، بهبود شیوه زندگی، بازگشت مجدد به صفا و سلامت سفره های سنتی و اجتناب از روی آوردن به سفره موسوم به صنعتی( استفاده از غذاهای  سریع پخت و آماده) را برای داشتن جامعه و نسلی سالم و پویا و نیز توسعه پایدار کشور، ضروری دانست.

شریفی در ادامه با اشاره به برنامه آهن یاری در مدارس، گفت: این طرح، کلیه دانش آموزان دختر دوره متوسطه اول و دوم شهری و روستایی را تحت پوشش قرار می دهد. وی مقدار توزیع و مصرف قرص فروسولفات را هرهفته یک عدد و به مدت 16 هفته اعلام کرد.

رییس مرکز بهداشت غرب اهواز در ادامه در مورد  آموزش و اطلاع رسانی ایدز و ضرورت ارتقای آگاهی نوجوانان و جونان در پیشگیری از آسیبهای اجتماعی ، مطالبی را بیان کرد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار