عملکرد ستودنی دولت در بخش بهداشت سیستان و بلوچستان

نماینده مردم شهرستان های خاش و میرجاوه در مجلس شورای اسلامی گفت: عملکرد دولت در بخش بهداشت و درمان سیستان و بلوچستان بسیار چشمگیر و ستودنی است.
کد خبر: ۳۴۱۱۱۴
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۹ 10 December 2016


علی کرد روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طرح تحول سلامت برای مردم این استان مرزی منشاء خیر و برکات بوده و خدمات ارزنده ای به ساکنان سیستان و بلوچستان ارائه شده است.
وی از نگاه ویژه دولت و وزارت بهداشت به حوزه سلامت سیستان و بلوچستان قدردانی کرد و افزود: هم اینک آثار تغییر و تحول در بخش بهداشت و درمان این منطقه بخوبی نمایان است.
وی اظهار داشت: قبل از اجرای طرح تحول نظام سلامت، مردم این مناطق وقتی به پزشکان و بیمارستان ها مراجعه می کردند متحمل هزینه های سنگین و کلانی می شدند که در تحمل مردم نبود، اما با اجرای این طرح کمک بزرگی به مردم این منطقه محروم و سراسر کشور صورت گرفته و اکثر بیمارستان ها، کلینیک ها و حتی مطب پزشکان که قبلا هزینه های گزافی را دریافت می کردند اکنون از خدمات بسیار ارزان بیمارستانی استفاده می کنند و مردم هزینه های سنگین را نمی پردازند.
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ویزیت 18 هزار تومانی پزشک با طرح تحول نظام سلامت به سه هزار تومان رسیده و هزینه بستری در این مناطق نیز کاهش چشمگیری داشته است،بیان کرد: پس از طرح تحول سلامت، خدمات به مردم منطقه ما درست و به سرعت ارائه می شود و همین امر سبب ایجاد آرامش خاطر برای درمان و پیشگیری از بیماری ها در میان مردم شده است.
وی اظهار داشت: هم اینک نظارت کاملی بر اجرای این طرح از سوی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان وجود دارد و مردم منطقه ما بعد از طرح تحول سلامت به راحتی خدمات بهداشتی و درمانی را دریافت می کنند.
کرد یادآور شد: کنترل و نظارت بر کار پزشکان و درمانگاه ها و مراکز بهداشتی بعد از طرح تحول نظام سلامت در این حوزه انتخابیه به خوبی اجرا شده و این طرح توانسته تا حد زیادی در ارتقای عدالت در سلامت موثر باشد.
نماینده مردم شهرستانهای خاش و میرجاوه و بخش های کورین و نصرت آباد زاهدان با اشاره به سفر وزیر بهداشت و درمان به استان سیستان و بلوچستان گفت: دکتر هاشمی در این سفر 2 روز کامل در حوزه انتخابیه خاش، میرجاوه، بخش های نصرت آباد و کورین بسر خواهند برد و قرار است روز یکشنبه از اورژانس های بین راهی 115 بازدید و کلینیک بزرگ بیمارستان امام خمینی (ره) خاش و زایشگاه این مجتمع درمانی و آموزشی را افتتاح کند.
وی با اشاره به اینکه این زایشگاه از بهترین تجهیزات در شهر خاش برخوردار است افزود: وزیر بهداشت و درمان همچنین در جمع اعضای شورای اداری این شهرستان به مطالبات و خواسته های مردم پاسخ خواهند داد که این امر اثر بسیار مثبتی در میان مردم منطقه خواهد داشت.
کرد با بیان اینکه وزیر بهداشت و درمان روز دوشنبه وارد شهرستان مرزی میرجاوه خواهند شد اظهار داشت: در این شهر با توجه به اینکه شهرستان نوپایی است ارتقای حوزه بهداشت و درمان را شاهد خواهیم بود و پس از سفر وزیر بهداشت، شبکه بهداشت و مدیریت بیمارستان شهرستان میرجاوه مستقل خواهد شد.
وی از افتتاح بیمارستان میرجاوه در سفر وزیر بهداشت به این شهرستان خبر داد و تصریح کرد: در این سفر مصوبات و مطالبات مردمی این شهر را از وزیر پی گیری می کنیم و امیدواریم در این سفر در مکان هایی که فاقد استقرار اورژانس بین راهی است، اورژانس های 115 مستقر شوند.
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه این اورژانس ها فاقد نیروی بومی هستند گفت: در این سفر کمبود پزشکان متخصص که یکی از دغدغه ها و مطالبات مردم منطقه است را مطرح می کنیم و امیدواریم این مشکل برطرف شود، اگر چه در همین مدت هم پزشکان متخصص متعددی به منطقه ما اضافه شده است.
نماینده مردم خاش، میرجاوه، کورین و نصرت آباد ادامه داد: این سفر باعث می شود که وزیر بهداشت، مشکلات مردم منطقه ما را از نزدیک مشاهده کند و همچنین از وزیر بهداشت درخواست خواهیم کرد که تاسیس بیمارستان شماره 2 تخصصی خاش را نیز جزو مصوبات این سفر قرار دهد.
دکتر سید حسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به اتفاق شماری از معاونان و مسئولان این وزارتخانه روز جمعه با ورود به شهرستان سراوان سفر چهار روزه خود به استان سیستان و بلوچستان را آغاز کرد.
خاش در 185 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز سیستان و بلوچستان واقع شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار