توزیع بسته های غذایی زمستانه زنبورداران گالیکش آغاز شد

مدیر جهاد کشاورزی گالیکش درشرق استان گلستان از آغاز عملیات توزیع بسته های غذایی زمستانه ویژه زنبورداران این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۳۴۴۱۰۹
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۷ 15 December 2016
 مدیر جهاد کشاورزی گالیکش درشرق استان گلستان از آغاز عملیات توزیع بسته های غذایی زمستانه ویژه زنبورداران این شهرستان خبر داد.

حبیب الله زارع روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: توزیع این بسته های غذایی با هدف حمایت از زنبورداران برای تامین غذای مورد نیاز کلنی های خود در فصل سرما صورت می گیرد.
وی افزود: توزیع غذای زمستانه زنبورداران که در بسته های یک کیلوگرمی تهیه شده، توسط شرکت تعاونی زنبورداران هر بسته به مبلع 36 هزار و 500 ریال صورت می گیرد.
زارع بابیان اینکه درحال حاضر 800 بسته غذای زمستانه تهیه و آماده توزیع است، اضافه کرد: در شهرستان گالیکش 197 زنبوردار با 11 هزار و 861 کلنی فعالیت دارند که سالانه 150 تن عسل تولید و روانه بازار می کنند.
مدیر جهادکشاورزی گالیکش همچنین با اشاره به درحال احداث بودن دو واحد تولیدی خوراک دام دراین شهرستان گفت: با بهره برداری از این واحدها که یکی از آنها تا دهه فجر امسال به بهره برداری می رسد، نیاز 90 درصد خوارک دام شهرستان تامین می شود.
وی افزود: این دو واحد تولیدی در شهرک صنعتی گالیکش با هزینه 15 میلیارد و 500 میلیون ریال در زمینی به مساحت 3500 مترمربع درحال ساخت است که با بهره برداری از آنها برای 80 نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم شغل ایجاد می شود.
زارع، ظرفیت تولید این دو واحد تولیدی را سالانه 16 هزار و 500 تن خوارک دام و طیور اعلام کرد و اظهار داشت: هم اکنون 100 بهره بردار حوزه دام و طیور در شهرستان گالیکش با چهار هزار راس دام سنیگن، 60 هزار راس دام سبک و 530 هزار قطعه انواع طیور صنعتی در حال فعالیت هستند.
شهرستان گالیکش با افزون بر 61 هزار نفر جمعیت درشرق استان گلستان واقع است.
منبع: ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار