مدیرکل فنی و حرفه‌ای کرمانشاه مطرح کرد

ارائه بیش از 6 میلیون نفرساعت آموزش فنی و حرفه‌ای در کرمانشاه

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کرمانشاه از ارائه بیش از 6 میلیون نفرساعت آموزش فنی و حرفه‌ای در این استان خبر داد.
کد خبر: ۳۴۵۶۵۸
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۳ 19 December 2016
به گزارش تابناک و به نقل از فارس،داود ناصری‌امید امروز اظهار داشت: سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای تنها متولی ارائه آموزش‌های غیررسمی است که با این وجود شاهد ورود برخی عناوین مختلف به مقوله آموزش‌های مهارتی هستیم که به‌علت کمبود تجهیزات و نبود آموزش مناسب نمی‌توانند عملکرد مناسبی در این زمینه داشته باشند‌.

وی آموزش، پژوهش، تولید استاندارهای آموزشی و ارزشیابی مهارت نیروی کار کشور را چهار رسالت مهم سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای دانست و گفت: سالیانه بر اساس تعهدی که در سازمان منعقد می‌شود، در اداره‌های کل آموزش‌ها و مهارت‌هایی ارائه می‌شود.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کرمانشاه با بیان اینکه در 9 ماه ابتدای سال جاری حدود 76 درصد تعهدات به‌صورت کامل در بخش خصوصی و دولتی در استان محقق شده است، ادامه داد: یکی از دلایل پایین بودن سطح مهارت فارغ‌التحصیلان و دانشجویان، کمبود فضا و تجهیزات است که این اداره‌کل آمادگی کامل دارد که در این زمینه همکاری لازم را داشته باشد‌.

این مسؤول بیان کرد: تا به امروز حدود 3 میلیون و 700 هزار نفر ساعت معادل 19 هزار و 100 نفر دوره آموزش در مراکز دولتی از تعهدات محقق شده و در بخش خصوصی نیز نزدیک به 2 میلیون و 700 هزار نفر ساعت در قالب 11 هزار و 200 نفر دوره عملکرد مثبت داشته‌اند.

وی با بیان اینکه در موضوع سنجش هم به‌صورت جداگانه تمام مراحل سنجش به‌صورت آنلاین در مرکز استان و به‌صورت ماهیانه در تمامی شهرستان‌ها برگزار شده است، ادامه داد: ارائه آموزش‌های مهارتی به روستائیان در راستای آشنایی و شناخت راه‌های درست انجام امور کشاورزی و دامداری از دیگر سیاست‌های سازمان متبوع است که با عملکرد مثبتی در این زمینه روبرو بوده‌ایم.

ناصری‌امید به انعقاد قرارداد با اداره‌ها و سازمان‌های اشاره کرد و یادآور شد: این اداره‌کل آمادگی کامل دارد که در صورت نیاز ادار‌ه‌ها و دستگاه‌های اجرایی در خصوص ارائه آموزش‌های مهارتی مورد نیاز پرسنل و خانواده‌های ‌آن‌ها، در قالب تفاهم‌نامه همکاری لازم را داشته باشد و در حال حاضر نیز تفاهم‌نامه‌های متعددی با اداره زندان‌ها، آموزش و پرورش، سازمان صنعت، معدن و تجارت و سایر دستگاه‌های اجرایی متقاضی در حال اجراست‌.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار