مدیر طرح جامع حوزه آبخیز رودخانه میمه از اجرای فاز اول این طرح در مدت 2 سال خبر داد و گفت: در صورت تامین اعتبار در سال جاری عملیات اجرایی آغاز خواهد شد.
کد خبر: ۳۴۶۵۳۷
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۰ 21 December 2016
به گزارش تابناک ایلام؛مهرداد کهزادیان روز سه شنبه در نخستین نشست کارگروه این طرح در دهلران با اشاره به وسعت اجرای این طرح اظهار کرد: در فاز اول این طرح در سطح 20 هزار هکتار از اراضی بخش سراب میمه و در روستاهای گوراب بالا و پایین و فرخ آباد وارد فاز اجرایی می شود.
 
مدیر طرح جامع حوزه آبخیز رودخانه میمه از اجرای فاز اول این طرح در مدت 2 سال خبر داد و افزود: در صورت تامین اعتبار در سال جاری عملیات اجرایی آغاز خواهد شد.
 
کهزادیان مدیریت پایدار حوزه های آبخیز و منابع آب و خاک با همکاری اعضای کارگروه و مشارکت مردم را از اهداف طرح دانست.
 
معاون سیاسی اجتماعی فرماندار دهلران نیز در این نشست گفت: اعضای کارگروه مدیریت جامع حوزه آبخیز میمه در راستای سیاست های کارگروه و متناسب با وظایف خود با منابع طبیعی همکاری کنند.
 
علی مجلسی منابع ملی و طبیعی را متعلق به همه نسل ها دانست و افزود: باید به گونه ای از این منابع حفاظت و حراست و مدیریت و بهره برداری کرد که نسل های آینده نیز از این نعمت خدادادی برخوردار باشند.
 
وی گفت: مراقبت از این پروژه ها و تامین اعتبار برای ترمیم پروژه های قبلی در راستای رسیدن به اهداف مد نظر از موضوع های مهمی است که نیازمند پیگیری هستند.
 
معاون فرماندار دهلران بر ضرورت نظارت و مدیریت در جهت تعادل دام و مرتع در شهرستان تاکید کرد و یادآور شد: این موضوع به جهت اهمیت باید به جد دنبال شود.
 
وی نظارت و مدیریت جامع آبخیزداری سد میمه را با توجه به اهمیت این طرح مهم دانست و افزود: مدیریت درست و صحیح در استفاده از حوزه آب، جنگل و نیروی انسانی در راستای بهره مندی مردم باید با دقت و جدیت و برنامه ریزی دنبال کرد تا شاهد نتایج مثبت و مفید اجرای طرح در منطقه باشیم.
 
رئیس منایع طبیعی و آبخیزداری دهلران نیز گفت: باید تلاش کرد تا با استفاده از اجرای طرح های آبخیزداری به اهداف مورد نظر با حمایت مردم و مسئولان دست یابیم.
 
سید علی حسینی افزود: نگرش بهره برداران باید نسبت به حفاظت از منابع طبیعی در جهت مثبت و حمایت بیشتر تغییر یابد و این حمایت نتایج خوبی در حوزه حفاظت و حراست از منابع طبیعی خواهد داشت./ف
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار