اجرای برنامه‌های حمایتی یزد برای تولید محصولات لبنی قابل رقابت در بازار

کد خبر: ۳۴۷۹۶۶
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۳ 24 December 2016
به گزارش تابناک یزد،مدیر صنایع تبدیلی و تکمیلی کشاورزی استان یزد با اشاره به ظرفیت تولید شیر در این استان، از اجرای برنامه‌های حمایتی برای تولید محصولات لبنی قابل رقابت در بازار خبر داد.

"علیرضا طاقه‌باف" با اشاره به میزان تولید محضولات لبنی در استان یزد، ‌اظهار کرد: اجرای برنامه‌های حمایتی برای تولید محصولات با کیفیت و قابل رقابت در بازارهای مختلف از اولویت‌های صنایع تبدیلی و تکمیلی به ویژه محصولات لبنی در استان یزد است.

وی با بیان این که در حال حاضر 23 واحد صنایع لبنی در استان یزد فعالیت می‌کنند، گفت: سالانه 225 هزار تن شیر خام در استان یزد تولید می‌شود که 110 هزار تن آن به مصرف داخلی می‌رسد و عمدتا به صورت شیر پاستوریزه و انواع دوغ و ماست و دیگر فرآورده‌های لبنی عرضه می‌شود و مابقی مازاد بر نیاز استان نیز به سایر استان‌های کشور صادر می‌شود.

مدیر صنایع تبدیلی و تکمیلی کشاورزی استان در ادامه با اشاره به این که تولید فرآورده‌های لبنی علاوه بر نیاز استان پاسخگوی استان‌های دیگر و پتانسیل صادرات به کشورهای همسایه را نیز دارد، افزود: باتوجه به تولید مازاد بر مصرف تولید محصولات مختلف لبنی در استان، تلاش بر افزایش میزان صادرات این محصولات معطوف شده تا ضمن حمایت از تولیدکنندگان لبنی، میزان صادرات استان از بابت محصولات کشاورزی و دامی با کیفیت افزایش یابد.

طاقه‌باف تصریح کرد: با توجه به وجود سیاست‌های حمایت از واحدهای تولیدی موجود در استان، در حال حاضر مجوز احداث و راه‌اندازی واحدهای تولیدی و فرآوری محصولات لبنی صادر نمی‌شود و صدور این مجوز در راستای فرآوری و تولید محصولات با کیفیت و قابل رقابت در بازار از اولویت‌های صنایع تبدیلی و تکمیلی استان خارج شده است.

وی صنعت لبنیات را صنعتی موثر و کارآمد دانست و بیان کرد: این صنعت  با ایجاد ارزش افزوده اقتصادی و اشتغال‌زایی می‌تواند راه حلی تأثیرگذار در جهت حل مشکلات خرد و کلان اقتصادی کشور و استان باشد و در این راستا برای طرح توسعه واحدهای موجود لبنی در زمینه تولید شیر خشک، پودر پنیر، آب پنیر و حمایت از این واحدها، تسهیلاتی جهت تأمین نقدینگی، ارتقاء تجهیزات و افزایش خطوط تولیدی ارائه شد.

این مقام مسئول با اشاره به بهسازی دو واحد لبنی در استان اعلام کرد: در راستای افزایش کمی و کیفی تولید واحدهای لبنی، 6 واحد تولیدی در استان جهت دریافت تسهیلات به مبلغ 70 میلیارد ریال به بانک‌های عامل معرفی شدند.

مدیر صنایع کشاورزی استان یزد در پایان خاطرنشان کرد: تنها یکی از واحدهای لبنی موجود در استان به دلیل بهسازی و نوسازی خط تولید غیر فعال  است که اقدامات حمایتی لازم در خصوص دریافت تسهیلات برای آن انجام شده و ا با اقدامات انجام شده تا پایان سال جاری به چرخه تولید باز می گردد و همچنین دو واحد لبنی نیز که به طور کامل غیر فعال شده بودند با حمایت دولت  تدبیر و امید مجددا راه اندازی و اکنون در زمینه تولید بستنی فعالیت دارد.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار