آغاز طرح پایش مخازن اسناد در مرکز اسناد یزد

کد خبر: ۳۴۸۷۱۴
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۰ 25 December 2016
به گزارش تابناک یزد،رئیس مرکز اسناد و کتابخانه ملی استان یزد گفت: به منظور کاهش حداکثری خطاهای انسانی و ساماندهی اسناد موجود در مخازن و همچنین پیشگیری از هرگونه آسیب یا فرسایش احتمالی، طرح پایش مخازن آرشیو اسناد توسط کارشناسان این مرکز آغاز شده است.

پاک طینت پیش بینی کرد این طرح در یک بازه زمانی یک ماهه انجام شود و افزود: در پایان انجام این طرح، وضعیت اسناد موجود در مخازن از نظر رعایت استاندارد کد گذاری ها، اسناد مرمت شده یا نیازمند مرمت، اسناد اسکن شده یا نیازمند اسکن و همچنین اسناد مهم نمایشگاهی و با قابلیت پژوهشی شناسایی می گردند.

وی اسناد موجود در مخازن را شامل اسناد اداری و اهدایی دانست و گفت: اسناد اداری در سازمان‌ها و دیگر مؤسسه‌های وابسته به دولت تولید یا توسط آن ها دریافت شده است و اسناد اهدایی که دارای منشأ شخصی هستند توسط افراد به این مرکز اهدا شده یا توسط این مرکز خریداری شده است.

گفتنی است در حال حاضر بالغ بر 4میلیون برگ سند در این مرکز وجود دارد که در حدود یک میلیون برگ از این اسناد در سال 95 به مخازن این مرکز اضافه شده است که مراحل فهرست نویسی و ثبت در سامانه اطلاع رسانی را می گذراند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار