بیش از 166 میلیارد ریال تسهیلات اشتغال‌زایی به مددجویان تحت پوشش پرداخت شد

مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر از پرداخت 166 میلیارد و 300 میلیون ریال تسهیلات اشتغال‌زایی به مددجویان تحت حمایت این نهاد در 9 ماهه امسال خبر داد.
کد خبر: ۳۴۸۸۳۷
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۰ 25 December 2016
حمد لطفی امروز در جلسه کارگروه اشتغال این نهاد اظهار داشت: سیاست کمیته امداد، توانمندسازی مددجویان در ابعاد مختلف اقتصادی، فرهنگی، اعتقادی و اجتماعی است.

وی افزود: خود‌کفایی مددجویان از طریق اشتغال‌زایی یکی از برنامه‌های مهم کمیته امداد است و در این رابطه 234 میلیارد و 900 میلیون ریال اعتبارات بانکی و امدادی برای طرح‌های اشتغالزایی در سال جدید به مددجویانی که توانایی ایجاد شغل دارند اختصاص می‌یابد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان بوشهر تصریح کرد: از این مبلغ تاکنون 166 میلیارد و 300 میلیون ریال آن تاکنون به یک هزار مددجوی متقاضی شغل پرداخت شد که 160 میلیارد آن از اعتبارات بانکی و 6 میلیارد و 300 میلیون ریال دیگر از منابع اعتبارات امدادی هزینه شده است.

لطفی یادآور شد: ادامه پرداخت باقیمانده این تسهیلات تا پایان سال ادامه دارد و امیدواریم با همکاری و تعامل خوب بانک‌های استان نسبت به جذب و اعطای تمام تسهیلات به مددجویان اقدام شود.

مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر خودکفایی و توانمندی مددجویان تحت حمایت کمیته‌ امداد را رویکرد اصلی امداد عنوان کرد و افزود: به همین جهت، آموزش‌های لازم مهارت‌آموزی در شغل مورد نظر به مددجویان تحت حمایت ارائه می‌شود و پس از اخذ گواهی فنی به متقاضیان تسهیلات اشتغال‌زایی پرداخت می‌شود.

مدیرکل کمیته‌ امداد استان با اعلام اینکه تسهیلات پرداختی در قالب طرح‌‌های مختلف اشتغال زایی خرد و کلان پرداخت می‌شود، عنوان کرد: این تسهیلات بیشتر در بخش‌های خدمات، دامپروری، کشاورزی، شیلات و صنایع‌دستی به مددجویان متقاضی پرداخت می‌شود.

لطفی با اشاره به فعالیت‌های صنایع‌دستی توسط مددجویان در استان بوشهر اظهار کرد: این فعالیت‌ها از جمله راه‌های کسب و کارهای خرد در استان است و کمیته امداد به منظور خوداتکایی خانواده‌های تحت حمایت در حال حاضر بیش از 500 طرح در انواع صنایع‌دستی در استان را برای مددجویان به حالت اجرا در آورده است.

وی با اشاره به اینکه بدنبال این هستیم تا تعداد بیشتری از مددجویان را به مرز خودکفایی برسانیم گفت: رسالت کمیته‌ امداد تنها به پرداخت مستمری و رفع مشکلات معیشتی مددجویان ختم نمی‌شود بلکه رساندن به نقطه‌ خوداتکایی نیازمندان جزو برنامه‌های این نهاد به شمار می‌آید و در سال جاری این امر نسبت به مشابه سال گذشته 17 درصد افزایش داشته است.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار