استاندار کرمانشاه: پایان فروردین 96 قطار وارد کرمانشاه می شود

استاندار کرمانشاه گفت: 250 میلیارد ریال تاکنون برای اجرای راه آهن کرمانشاه پرداخت شده و براساس قرارهای اولیه تا پایان فروردین ماه قطار وارد کرمانشاه خواهد شد.
کد خبر: ۳۵۰۵۷۰
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۰ 28 December 2016
به گزارش تابناک و به نقل از ایرنا،اسدالله رازانی روز چهارشنبه در نشست خبری با حضور خبرنگاران رسانه های استان به تشریح جزییات ملاقات روز گذشته خود با رییس جمهوری پرداخت و افزود: دکتر روحانی دستورهای لازم را برای تسریع در اجرای پروژه های در حال اجرا و رفع موانع سایر پروژه ها را صادر کردند.
او طرح آبرسانی گرمسیری به عنوان یکی از طرح های مهم ملی را یکی از محورهای مورد بحث در این ملاقات دانست و گفت: این طرح با 49 کیلومتر خط انتقال قرار است 900 میلیون متر مکعب آب را به دشت های گیلانغرب، سرپل ذهاب و قصرشیرین انتقال دهد که تاکنون 48 کیلومتر و 200 متر آن اجرایی شده و تنها 800 متر آن باقی مانده است.
او با بیان اینکه این پروژه از پروژه های مهم ملی و تاریخی در استان کرمانشاه است، گفت: این طرح انتقال آب تا پایان امسال به بهره برداری می رسد.

** راه آهن تا پایان فروردین به کرمانشاه می رسد
استاندار کرمانشاه بررسی وضعیت راه آهن کرمانشاه را دیگر محور دیدار خود با رییس جمهوری دانست و گفت: دولت تصمیم دارد همه مراکز استان ها را به خطوط ریلی متصل کند که اتصال شهرهای همدان، سنندج و کرمانشاه نیز اکنون در برنامه است.
او با بیان اینکه راه آهن کرمانشاه از اراک و فیروزان به خطوط ریلی کشور متصل می شود، افزود: خطوط ریلی اراک به فیروزان در حال انجام است و بعداز کرمانشاه به اسلام آباد و مرز خسروی می رود.
او با اشاره به اینکه ریل مورد نیاز برای ریل گذاری راه آهن به کرمانشاه در حال انتقال است، گفت: از سمت کرمانشاه هم به طرف فیروزان این ریل گذاری در حال انجام است.
وی به مذاکره خود با وزیر راه در حاشیه دیدار با ریس جمهوری اشاره کرد و گفت: براساس این مذاکره قرار اولیه ما قطار 31 فروردین وارد کرمانشاه می شود.
او گفت: اگر ادعا کنیم که راه آهن سرنوشت سازترین اقدام زیربنایی در استان است ادعای گزافی نیست چرا که از دلایل توسعه نیافتن استان و مزمن شدن پاره ای از مشکلات نبود خطوط ریلی در استان بوده و هست.
وی اظهار کرد: با ورود قطار به استان می توان مواد خام مورد نیاز واحدهای تولیدی و همچنین محصولات استان را به راحتی به سایر مناطق کشور ارسال کرد.
وی گفت: بدون توسعه خطوط ریلی توسعه ای اتفاق نمی افتد.
استاندار کرمانشاه با بیان اینکه در دولت تدبیر و امید اقدام های بسیار خوبی در زمینه رسیدن قطار به کرمانشاه انجام شده است گفت: از هم اکنون صدای سوت قطار در استان شنیده می شود.
او گفت: قرار است دکتر روحانی طرح های آبرسانی گرمسیری و قطار کرمانشاه را افتتاح کند. 

** افتتاح خودروسازی صحنه اواسط بهار 96
استاندار کرمانشاه در ادامه این نشست خبری به افتتاح کارخانه خودروسازی صحنه در اواسط بهار سال آینده اشاره کرد و گفت: این طرح از محل مصوبات سفر رهبر معظم انقلاب است که ظرفیت آن تولید 100هزار دستگاه خودرو است و در مرحله اول قرار است سالانه 30 هزار خودرو با برند 'سمند' تولید کند.
رازانی میزان اشتغالزایی این کارخانه را در مرحله اول 500 نفر اعلام کرد و افزود: قرار است در مراحل بعدی تعداد اشتغال ومیزان تولید افزایش یابد و این کارخانه به بهبود و رونق صنعت قطعه سازی استان کمک شایانی خواهد کرد.

**آغاز عملیات اجرایی پتروشیمی اسلام آباد در سفر رییس جمهوری
استاندار کرمانشاه به مشکلات مربوط به پذیرش بانک برای اعطای تسهیلات به پروژه پتروشیمی اسلام آباد غرب اشاره کرد و گفت: این مشکل برطرف شده و به احتمال زیاد در سفر رییس جمهوری به استان برای افتتاح طرح ها، شاهد آغاز عملیات اجرایی آن باشیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار