اجرای 453طرح اشتغالزایی درشهرستان بدره

جانشین مدیریت کمیته امداد امام خمینی (ره) بدره گفت: 453 طرح در زمینه های مختلف اشتغال و خودکفایی توسط مددجویان زیر پوشش این نهاد در حال اجراست.
کد خبر: ۳۵۲۸۷۹
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۵ 01 January 2017
به گزارش تابناک ایلام؛عباسعلی حیدری اظهار کرد: از محل منابع داخلی امداد برای انجام 20 طرح مبلغ سه میلیارد و 900 میلیون ریال تسهیلات پرداخت شده است.
 
وی افزود:از طریق منابع قرض الحسنه بانکی نیز به 68 طرح در مجموع 9 میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده تا این طرح ها به مرحله اجرا در آیند.
 
حیدری یادآور شد: 12 میلیارد و 900 میلیون ریال نیز جهت اجرای 88 طرح در سرفصل های زود بازده مانند قالی بافی و کشاورزی پرداخت شده است.
 
وی به ظرفیت بالقوه قالی بافی در بدره اشاره کرد و گفت: 210 نفر از مدد جویان زیر پوشش این نهاد در زمینه تولید فرش فعالیت می کنند که 98 نفر آنان تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی بوده و حق بیمه آنان توسط کمیته امداد پرداخت می شود.
 
جانشین کمیته امداد بدره تاکید کرد: در سال جاری 57 تخته فرش به متراژ 113 مترمربع به ارزش یک میلیارد و 115 میلیون ریال توسط بافندگان تولید شد که نقش مهمی در تحقق اقتصاد مقاومتی و تامین معیشت خانوارها داشته و همچنین با توجه به توان صادراتی این محصول می تواند نقش خوبی در ارز آوری داشته باشد.
 
حیدری آموزش مددجویان را برای نیل به اهداف اجرایی مهم خواند و افزود: هفت دوره آموزشی فنی و حرفه ای در زمینه های بهداشت دام و مبارزه با بیماری ها، راه اندازی دار قالی، آموزش رایانه، آموزش پرورش ماهیان زینتی و خوراکی و آموزش تولید برق پنج کیلوواتی با استفاده از پنل های خورشیدی برگزار شده است.
 
وی اضافه کرد: برای اجرای دوره های فنی و حرفه ای 80 میلیون ریال هزینه شده و در مجموع 284 نفر در این دوره ها شرکت کردند که برای آنان گواهینامه پایان دوره و کسب مهارت از سوی فنی و حرفه ای صادر شده است./ف
منبع: ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار