مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی استان ایلام گفت:برای احداث یک مجتمع آبرسانی و انتقال آب به روستاهای جابر، موسی، خوشقدم و تلخاب بالا در شهرستان بدره 40 میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافته است.
کد خبر: ۳۵۳۷۹۷
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۵ 03 January 2017
به گزارش تابناک ایلام؛نورالله تیموری عصر دوشنبه در حاشیه بازدید از مراحل ساخت این مجتمع آبرسانی اظهار کرد: هزینه های انجام این طرح از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی و ردیف مجتمع های اولویت دار ملی تامین شده است.
 
وی افزود: این پروژه به منظور آبرسانی به چهار روستای شهرستان بدره به انضمام روستاهای پاکل و چنارباشی در محدوده شهرستان ایلام در سه فاز عملیاتی شده است.
 
تیموری تاکید کرد: برای این مجتمع آبرسانی روستایی در مجموع 40 کیلومتر خط انتقال، یک مخزن با ظرفیت 850 متر مکعب و 2 کیلومتر خط انتقال برق انجام می شود.
 
مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی ایلام یادآور شد: 2 ایستگاه پمپاژ، حفر و تجهیز یک حلقه چاه عمیق و تجهیز2 حلقه چاهک به انضمام دیوارکشی محوطه ها نیز در این طرح عملیاتی خواهد شد.
 
وی در مورد پیشرفت فیزیکی طرح گفت: طرح اولیه براساس سه فاز تعریف شده که فاز نخست به پایان رسیده و فاز دوم با پیشرفت 70 درصدی در حال انجام است و پیش بینی می شود تا پایان سال 96 به صورت کامل به بهره برداری برسد.
 
تیموری در خصوص وضعیت فعلی آب شرب در این روستاها افزود: آب شرب این روستاها اکنون از محل چشمه های کوچک محلی تامین می شود که با توجه به کاهش سطح این آب ها در تابستان و مشکلات ایجاد شده برای روستاییان، احداث این مجتمع در دستور کار آب و فاضلاب روستایی قرار گرفت.
 
وی اضافه کرد: خدمت رسانی به روستاییان و عشایر با توجه به نقش مهم آنها در بخش کشاورزی و دامپروری و همچنین جلوگیری از مهاجرت بی رویه و خالی شدن روستاها، از اولویت های مهم دولت است که به صورت منظم و هدف دار در حال انجام هستند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار