آیت الله ملک حسینی:تغییر نام‌ها با احتیاط انجام شود

کد خبر: ۳۵۵۱۲۷
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۷ 04 January 2017
نماینده ولی‌فقیه در کهگیلویه و بویراحمد گفت: در شهرها علاوه بر جایگاه‌هایی که نیاز به برقراری ارتباط بین انسان با خدا وجود دارد باید جایگاه‌هایی برای ایجاد ارتباطات اجتماعی بین مردم هم وجود داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، آیت‌الله سید شرف‌الدین ملک‌حسینی ظهر امروز در آیین افتتاح مسجد و حسینیه آبشار یاسوج که با حضور کارکنان شهرداری برگزار شد با اشاره به ویژگی‌های یک شهر خوب و لزوم مطابقت آن با شهر ابراهیمی(ع) مورد نظر در قرآن اظهار کرد: باید قبل از هر چیز از شهردار و مجموعه شهرداری که چنین مکانی را در آبشار یاسوج ایجاد کرده‌اند قدردانی کنم.

نماینده ولی‌فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: باید بپذیریم که شهرداری‌ها تنها متکفل عمران شهری نیستند بلکه جایگاه مدیریتی آن‌ها برای عرصه‌های حیات اجتماعی و عمرانی و فرهنگی و همه عرصه‌هاست.

ملک‌حسینی در بخش دیگری از اظهارات خود با تأکید بر اینکه شورای شهرها باید نظارت بر همه امور داشته باشند تصریح کرد: ممکن است بعضی از امور در قانون هم دیده نشده باشد که باید برای رفاه حال مردم و تبدیل شهر به شهری ابراهیمی(ع) تلاش کرد.

این استاد برجسته حوزه‌های علمیه افزود: انسان همواره نیازمند جایگاه امن است که بلد امین حکایت از این جایگاه دارد و باید از تکیه‌گاه امن معنوی نیز برخوردار باشد.

نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر اینکه در شهرها علاوه بر جایگاه‌هایی که نیاز به برقراری ارتباط بین انسان با خدا وجود دارد باید جایگاه‌هایی برای ایجاد ارتباطات اجتماعی بین مردم هم وجود داشته باشد تصریح کرد: باید به گونه‌ای شهر را برای مردم بسازیم که بویی از شهر برده باشد و تنها به منزله یک خوابگاه نباشد.

وی با بیان اینکه فضاها باید به گونه‌ای باشد که مردم بتوانند خانواده خود اعم از همسر و دختر و پسر را با اطمینان خاطر به مکان‌های تفریحی بفرستند خاطرنشان کرد: نباید فضاها تنها برای عده‌ای باشد که مردم نتوانند به واسطه حضور این عده در فضاهای شهری مانند پارک‌ها و آبشارها حضور داشته باشند.

به گزارش فارس؛ قسمتی از مطالب آیت‌الله سید شرف‌الدین ملک‌حسینی در این مراسم به موضوع پیشنهاد شهردار یاسوج در خصوص تغییر نام یاسوج از پایتخت طبیعت ایران به مرکز گردشگری طبیعی برمی‌گشت.

این استاد حوزه در همین خصوص و در پاسخ به پیشنهاد شهردار یاسوج گفت: باید برای تغییر نام‌ها با احتیاط عمل کنیم و اگر در جایی اسمی زشت به نظر نمی‌رسد آن را تغییر ندهیم و کاری به کار آن نداشته باشیم.

ملک‌حسینی گفت: اگر فکر می‌کنید که نام قبلی زیبا نیست آن را تغییر دهید و برای مثال یاسوج را پایتخت زیبایی‌ها و آنچه به نظرتان خوب می‌رسد نام‌گذاری کنید.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار