کاهش ثبت ازدواج و طلاق در همدان

ربانی‌مهر با بیان اینکه اشتغال و ازدواج دو مشکل اصلی جوانان در کشور و استان همدان است، گفت: از ابتدای امسال میزان ثبت وقایع ازدواج و طلاق در استان همدان هر کدام دو درصد کاهش یافته است.
کد خبر: ۳۵۶۱۴۱
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۸ 07 January 2017
معاون امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان همدان گفت: با هدف تسهیل فعالیت حوزه سمن‌ها و متمرکز کردن تمام فعالیت‌های آنها در یک مکان مشخص دهه فجر امسال همزمان با هشت استان کشور نخستین سمن‌‎سرای جوانان غرب ایران در همدان به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش تسنیم؛ اسدالله ربانی‌مهر  اظهار داشت: بیش از 400 سازمان مردم‌نهاد توسط اداره ورزش و جوانان و سایر دستگاه‌های اجرایی شناسایی و تشکیل‌ شده ‌که در زمینه‌های مختلف فرهنگی هنری، ورزشی، اجتماعی و علمی و امور ازدواج جوانان فعالیت دارند.

وی افزود: هدف از راه‌اندازی سمن‎‌سرای جوانان استان همدان متمرکز کردن همه فعالیت‌های فرهنگی، اجتماعی و تمامی امور مردم‌نهاد ویژه جوانان برای ارائه خدمات و فعالیت‌های بیشتر است.

معاون امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان همدان بیان کرد: استان همدان با 85 سمن فعال در کشور جزو سومین استان‌های پیشروست که در بیش از 14 حوزه تخصصی فعالیت می‌کنند و این سمن‌ها تا پایان سال به 100 سازمان مردم‌نهاد می‌رسد.

وی عنوان کرد: مشکلات جوانان استان مانند سایر نقاط در سطح کشور یکسان بوده که مهم‌ترین آنها مشکل ازدواج، مسکن، اشتغال و آسیب‌های اجتماعی در این حوزه است که با ایجاد تشکل‌های مختلف مانند خیران ازدواج و ایجاد اشتغال به دنبال برطرف کردن آنها هستیم.

ربانی‌مهر با بیان اینکه اشتغال و ازدواج دو مشکل اصلی جوانان در کشور و استان همدان است، گفت: از ابتدای امسال میزان ثبت وقایع ازدواج و طلاق در استان همدان هر کدام دو درصد کاهش یافته است.

وی با اشاره به عملکرد بسیار عالی مجمع خیرین ازدواج در شهرستان نهاوند تصریح کرد: این مجمع در چند سال آینده جزو بهترین تشکل‌های خیرین برای کمک به ازدواج آسان بوده است.

معاون امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان همدان همچنین از آموزش زوج‌های جوان و اجرای طرح همسان‌گزینی به‌جای سایت‌های غیرقانونی همسریابی خبر داد و افزود: در این زمینه با همکاری مشاوران و با کمک سایر سازمان و نهادها به دنبال ارائه راهکاری مناسب برای حل این معضلات در سطح جامعه هستیم.

وی اظهار داشت: سال گذشته نزدیک به 20 هزار فقره وام ازدواج به جوانان استان اعطا شد که از ابتدای سال تاکنون این تعداد به بیش از 13 هزار مورد رسیده است و 440 میلیارد ریال وام ازدواج به زوج‌های جوان پرداخت شد.

ربانی‌مهر پرداخت وام ازدواج در 9 ماهه اول سال را  154میلیاردتومان اعلام کرد و گفت: سال گذشته 44 وام ازدواج میلیارد تومان پرداخت شده و سهم نهاوند 12 میلیاردو 600 میلیون تومان بوده که در زمان مشابه سال قبل این مبلغ 4میلیارد و650 میلیون تومان بوده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار