بیمه نامه قالی بافی دردستان بیش از۱۹هزارنفر

رئیس سازمان صنعت و معدن همدان با اشاره به اینکه نزدیک به 50 هزار بافنده فرش دستبافت در استان همدان در حال فعالیت هستند، گفت: نزدیک به 31 درصد جامعه قالی‌بافی استان همدان بیمه شده‌اند.
کد خبر: ۳۶۴۳۵
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۵ 19 May 2015
رئیس سازمان صنعت و معدن همدان از بیمه بیش از ۱۹ هزار و ۲۰۰ نفر در حوزه قالی‌بافی خبر داد و گفت: ساماندهی بیمه‌های قالی‎بافی همدان در اولویت قرار دارد.

به گزارش تسنیم ، حمیدرضا متین با اشاره به اینکه بیمه قالی‎بافی از امتیازات و مزایایی خوبی برخوردار بوده و ارزان‎قیمت است، اظهار داشت: سال گذشته 19 هزار و 275 نفر از مزایای بیمه قالی‌بافی در همدان بهره‌مند شدند.

وی با اشاره به اینکه نزدیک به 50 هزار بافنده فرش دستبافت در استان همدان در حال فعالیت هستند، گفت: نزدیک به 31 درصد جامعه قالی‌بافی استان همدان بیمه شده‌اند.

متین با تاکید بر اینکه ساماندهی و واقعی کردن آمار بیمه قالی‎بافی در استان همدان یکی از اولویت‌های اساسی محسوب می‎شود، گفت: تاکنون 3 هزار و 732 مورد بازرسی توسط بازرسان سازمان صنعت و معدن، تامین اجتماعی و تشکل‎های صنفی از قالی‎بافان صورت گرفته است.

وی با اعلام اینکه در سال‌های گذشته رقابتی منفی در کشور برای بهره‌مندی از مزایای بیمه قالی‌بافی آغاز شده بود، بیان کرد: پس از بازرسی‎های انجام شده 748 نفر که شرایط بهره‎مندی از بیمه قالی‌بافی را نداشتند شناسایی شده و بیمه آنها قطع شد.

رئیس سازمان صنعت و معدن استان همدان با اشاره به اینکه بسیاری از افراد غیرمرتبط با مدرک‎سازی از مزایای بیمه قالی‎بافی در سال‌های گذشته بهره‎مند شده بودند، اظهار داشت: بیمه قالی‌بافی به سبب ارزان بودن سبب شده تا افراد فعال در حوزه‌‎های دیگر نیز در این زمینه ورود پیدا کنند.

وی با بیان اینکه امسال باید آمار بیمه‌شدگان حوزه قالی‎بافی شفاف و روشن شود، تاکید کرد: باید بافنده‌های واقعی را از بافنده‌های غیرواقعی تشخیص داده و تلاش کنیم بافنده‎های واقعی را بیمه کنیم.

متین با تاکید بر اینکه افراد شاغل و فعال در حوزه قالی‌بافی باید حفظ و تقویت شوند، بیان کرد: متاسفانه برخی قالی‎بافان استان همدان که تلاش بسیاری در این زمینه دارند از این مزایا بی‌بهره مانده‌اند که امیدواریم با ساماندهی وضعیت فعلی حق آنها نیز ادا شود.




اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار