کاهش 24 درصدی مصرف نفت سفید در چهارمحال و بختیاری

تابناک چهارمحال وبختیاری- مديرشركت ملي پخش فرآورده‌هاي نفتي منطقه چهارمحال و بختياري از کاهش 24 درصدی مصرف نفت سفید در استان در 10 ماه ابتدای امسال خبر داد.
کد خبر: ۳۶۸۴۴۶
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۲ 28 January 2017

به گزارش تابناک شهرکرد- مجتبي سرداري از افزايش 5.8 درصدي مصرف بنزين موتور و كاهش یک درصدي بنزين سوپر در 10 ماهه سال جاري در مقايسه با مدت مشابه در سال گذشته  خبر داد.

وی افزود: در چهارمحال و بختياري بیش از 216 ميليون و 200 هزار ليتر بنزين موتور و بيش از چهار ميليون و 300هزار ليتر بنزين سوپر در مجاري عرضه سوخت اين منطقه به خودروها عرضه شده است كه فعاليت مجدد سه جايگاه پاسارگاد ،گهرو و  فرادنبه و راه‌اندازي جايگاه نگين و افزوده شدن بر تعداد خودروها در استان از علل عمده اين افزايش مصرف بوده است.

سرداری اضافه کرد: در همين بازه زماني در سطح استان بيش از 14 ميليون و 260هزارليتر نفت سفيد به فروش رسيده كه مصرف این فراورده در مقايسه با مدت مشابه در سال گذشته 24درصد كاهش داشته است.

وی گفت: گاز رساني به برخي روستاها توسط شركت گاز استان و تلاش مسئولين و كارشناسان شركت ملي پخش فرآورده‌هاي نفتي منطقه در  ترغيب مصرف كنندگان به مصرف گاز طبيعي شهري و بررسي و نظارت بيشتر مسئولين شركت بر تبديل سوخت موجب صرفه جويي نفت سفيد در استان شده است.

مدير شركت ملي پخش فرآورده‌هاي نفتي منطقه چهارمحال و بختياري در خصوص مقدار مصرف سایر فرآورده‌های نفتی در سطح استان، تصریح کرد: در ده ماهه سال جاري چهار ميليون و 215 هزار ليتر نفت كوره در استان مصرف شده كه در مقايسه با مدت مشابه در سال گذشته مصرف این فرآورده حدود 68درصدکاهش داشته است.

سرداري افزود: عدم قطع گاز طبيعي در اثر افت فشار نسبت به سال گذشته يكي از دلايل اين كاهش مصرف است و پيش‌بيني مي‌شود با از سرگيري فعاليت برخي كارخانجات كه از تسهيلات مصوب ستاد اقتصاد مقاومتي استفاده کرده‌اند مصرف اين فرآورده مجدد افزايش یابد.

وی خاطرنشان کرد: بیش از 197ميليون و900هزار ليتر نفت‌گاز در 10 ماهه سال جاري در سطح استان مصرف شده است كه در مقايسه با مدت مشابه در سال قبل حدود 3.2 درصد کاهش داشته كه مهم‌ترين علت كاهش اين فرآورده  اجراي طرح عرضه سوخت نفت‌گاز به ماشين‌هاي سنگين برون و درون شهري  بر اساس پيمايش در استان بوده است.

سرداري از افتتاح  جايگاه  تك منظوره سوخت مايع نسيم بختياري واقع در سه راه كوشكي شهرستان لردگان وافتتاح بخش CNGجايگاه دشتك در دهه مبارك فجر امسال  خبر داد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار