به گزارش تابناک رضوی، این همایش ۲۴ بهمن با محوريت «بازاريابي، تبليغات و اطلاع رساني در صنعت نشر» و «نظام آموزش و پرورش و كتابخواني» با حضور جمعی از علاقمندان و صاحبنظران برگزار می شود.
«به نشر» با بهره مندي از پيشينه تخصصي قريب نيم قرن در حوزه نشر كتاب و در مسير رسالت خود و به عنوان ناشر تخصصي آثار فاخر معنوي و سيره معصومين (ع)، خاصه فرهنگ رضوي، و به منظور همكاري در ترويج كتاب و كتابخواني و تبادل تجربيات صاحب نظران عرصه نشر، در برگزاري دومين همايش ملي كتاب و نشر، مشاركت مي كند.
اين همكاري از ابتداي بهمن ماه جاري و با عقد تفاهمنامه اي بين مؤسسه به نشر و مجري اين همايش (مؤسسه جهاد فرهنگي حكمت) اجرايي گرديد.
لازم به ذکر است با توجه به اینکه این همایش به صورت رسمی برگزار می گردد، کلیه مقالات این کنفرانس در پایگاه سیویلیکا و نیز کنسرسیوم محتوای ملی نمایه خواهد شد
شاخصها، راهبردها و الزامات «بازاریابی»، «تبلیغات و اطلاع رسانی» ، نسبت میان اقتصاد مقاومتی و «بازاریابی»، «تبلیغات و اطلاع رسانی»، رسانههای جمعی و «بازاریابی»، «تبلیغات و اطلاع رسانی» ، رسانههای نوین و «بازاریابی»، «تبلیغات و اطلاع رسانی» در صنعت نشر و تاثیر و تاثر «بازاریابی»، «تبلیغات و اطلاع رسانی» در صادرات کتاب از مهم ترین موضوعات محور نخست این همایش است.
نقش خانواده به عنوان یکی از ارکان نظام آموزش و پرورش درکتابخوانی کودکان و نوجوانان، نقش معلمان و کادر اجرایی مدارس و کتابدار در کتابخوانی دانش آموزان،برنامه های جنبی مدارس و تاثیر آنها بر کتابخوانی، راهکارهای افزایش کتابخوانی در مدارس نیز از مهم ترین موضوعات محور دوم این همایش است.
در تمامی محورها، پژوهش و تحقیق در خصوص شاخصها وسنجهها، آسیبشناسی، الگویابی وارائه الگوی بومی و ارائه راهکار و راهبرد بومی و مناسب از اولویت و اهمیت برخوردار است.
گفتنی است اطلاعات بيشتر درباره اين همايش در پایگاه اینترنتی http://icbp.ir/fa موجود است.