شیخ الملوکی گفت؛
مدیرکل هواشناسی استان ایلام گفت: دید افقی در شهر ایلام به علت بروز پدیده گرد و غبار با منشا ورود از مرزهای غربی به 300 متر کاهش یافته است.
کد خبر: ۳۷۱۳۴۸
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۰ 02 February 2017
 به گزارش تابناک ایلام؛یوسف شیخ الملوکی شرایط عادی دید افقی را در ایلام بیشتر از 10 کیلومتر بیان کرد و گفت: هم اکنون دید افقی در دیگر مناطق استان ایلام بین سه تا 9 کیلومتر است.

وی با اشاره به اینکه پدیده گرد و غبار زیر ابر در ایلام تشکیل شده است به همین دلیل خود را به صورت مه نشان می دهد اظهار کرد: گرد و غبار با منشا کشور عراق که از روز گذشته اهواز را درگیر کرده است در حال حرکت طولی به سمت ایلام است و از بامداد امروز این استان را نیز در برگرفته است.
 
مدیرکل هواشناسی استان ایلام گفت: پدیده گرد و غبار تا عصر امروز در مناطق مختلف استان ادامه دارد اما روند آن کاهشی است و تا امشب از آسمان استان خارج خواهد شد.
 
شیخ الملوک اضافه کرد: از فردا(جمعه) کاهش محسوس دمای هوا در سطح استان را خواهیم داشت که در برخی مناطق به منفی هشت درجه سانتیگراد می رسد.
 
وی یادآور شد: امروز در برخی نقاط استان احتمال بارش پراکنده برف وجود دارد اما فردا هیچگونه بارش برف یا باران در سطح استان نخواهیم داشت.
 
ورود گرد و غبار و ریزگردها به هوا و فضای زیستی استان ایلام، امسال هوای 11 روز را بحرانی و 57 روز را نیز ناسالم و خارج از حد استاندارد کرده بود.
 
 گرد و غبار در یک بازه 10 ساله استان ایلام را همچون سایر استان های مرزی با کشور عراق تحت تاتیر خود قرار داده و این پدیده در برخی مواقع هوا را حتی تا 33 درصد بیش از حد مجاز رساند.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار