مشاور رئیس سازمان ملی استاندارد ایران خبر داد:

وجود 6هزار استانداردملی برای صنایع غذایی

تابناک: مشاور رئیس سازمان ملی استاندارد ایران گفت: با وجود 6هزار استاندارد ملی برای صنایع غذایی از مزرعه تا سفره، دیگر مردم نباید دغدغه بی‌کیفیتی محصولات غذایی را داشته باشند.
کد خبر: ۳۷۷۴۶
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۰ 22 May 2015
به گزارش تابناک به نقل از فارس، مجید قاسم‌پور شب گذشته در گردهمایی سندیکای صنعت کنسرو ایران در اصفهان اظهار کرد: برخی از ذهنیت‌های منفی نسبت به محصولات غذایی به ویژه کنسروها حقیقت دارد و برخی از آنها اشتباه است.

وی با بیان اینکه 27 هزار استاندارد ملی در ایران تعریف شده است، افزود: این رقم در منطقه خاورمیانه کم‌نظیر است.

مشاور رئیس سازمان ملی استاندارد ایران بیان کرد: با وجود 6 هزار استاندارد ملی برای صنایع غذایی از مزرعه تا سفره، دیگر مردم نباید دغدغه بی‌کیفیتی محصولات غذایی را داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه وجود متخصصان فنی در صنعت آبزیان نیز ضروری است، تصریح کرد: دانش فنی و تکنولوژی روزانه در حال تغییر و تکمیل است بنابراین باید با ایجاد کمیته‌های فنی نسبت به ایمنی مواد غذایی و سلامت آن توجه بیشتری شود.

قاسم‌پور با ابراز نگرانی از واردات محصولات غذایی به کشور تاکید کرد: باید واردات غیرقانونی به کشور کنترل شود، متاسفانه بر این نوع واردات نظارتی وجود ندارد و نیازمند توجه بیشتر است، مواد غذایی که از طریق گمرکات وارد می‌شود هیچ‌گونه دلواپسی ندارد اما مبادی غیر قانونی باید بسته شود.

وی با بیان اینکه آماری درباره میزان ورود مواد غذایی قاچاق در کشور وجود ندارد، یادآور شد: کنترل ورود محصولات قاچاق وظیفه ستاد مبارزه با قاچاق است و ما نیز در مواجهه با آن نسبت به جمع‌آوری آن حتما اقدام می‌کنیم.

مشاور رئیس سازمان ملی استاندارد ایران درباره برند حلال در صنایع غذایی کشور نیز گفت: هنوز در ایران برند حلال نداریم و قرار است با اقدامات سازمان ملی استاندارد و همکاری وزارت بهداشت استانداردهای آن تدوین و اجرایی شود.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار