دانشگاه علوم پزشکی ایلام روز شنبه به آرامگاه و مرقد پیکر پاک و مطهر 2 تن از کبوتران سپیدبال و خونین بدن هشت سال دفاع مقدس تبدیل شد تا شاید جان های خسته از زندگی ملال آور، در آستان اهورایی این دو فرشته آسمانی به آرامش برسد.
کد خبر: ۳۸۸۳۰۸
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۲ 04 March 2017
به گزارش تابناک ایلام ؛  امروز و در میان حزن و اندوه جمعیت زیادی از مسئولان دستگاه های اجرایی و دانشگاهی و دانشجویان، پیکر پاک و مطهر 2 شهید گمنام تازه تفحص شده جنگ تحمیلی در دانشگاه علوم پزشکی ایلام تشییع و به خاک سپرده شد.
 
پیکر پاک و مطهر این دو شهید گمنام از مقابل دانشگاه ایلام تا دانشگاه علوم پزشکی تشییع شد و بعد از اقامه نماز توسط مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه علوم پزشکی بر روی شانه های دانشجویان قدرشناس و ولایت مدار و با چشمانی اشکبار و در روزی که از دیدگان آسمان نیز اشک می بارید، تا آرامگاه ابدی شان بدرقه و سپس به خاک سپرده شدند.
 
تشییع کنندگان با شعارهای این گل پر پر از کجا آمده، از سفر کرب و بلا آمده، خونی که در رگ ماست هدیه به رهبر ماست، ای رهبر آزاده، آماده ایم آماده، مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل و حسین حسین (ع) شعار ماست، شهادت افتخار ماست بار دیگر با آرمان های شهدا تجدید پیمان کردند.
 
به گزارش ایرنا، آیین تشییع پیکر مطهر 6 شهید گمنام روز سه شنبه هفته گذشته با حضور اقشار مختلف مردم و مسئولان از میدان شهدا تا سپاه ناحیه ایلام برگزار شد.
 
همچنین تشییع و خاکسپاری پیکر مطهر 2 تن از این شهدای گمنام در بخش چوار روز چهارشنبه برگزار شد.
 
پیکر 2 شهید گمنام نیز به شهرستان آبدانان منتقل شد و روز پنجشنبه در بخش مورموری این شهرستان تشییع و سپس به خاک سپرده شد.
 
استان ایلام در دوران جنگ تحمیلی به عنوان جبهه میانی حضور رزمندگان اسلام بود و با توجه به داشتن مرز 430 کیلومتری با عراق تعداد زیادی از عملیات های آن دوران در محدوده این استان اجرا شد.
 
این استان در دوران هشت سال دفاع مقدس نزدیک به سه هزار شهید، 11 هزار جانباز و 331 آزاده تقدیم اسلام کرده است./م
ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار