شخصیت‌شناسی فیس‌بوکی با استاتوس‌ها

پژوهش محققان دانشگاه برونل نشان می‌دهد افرادی که استاتوس‌های فیس‌بوکی خود را در زمینه روابط احساسی با شریک زندگی‌شان پست می‌کنند، به احتمال زیاد اعتماد به نفس کمتری دارند و همچنین افرادی که در مورد ورزش، رژیم غذایی و افتخارات خود، دائما پست می‌گذارند، خود شیفته هستند.
کد خبر: ۳۸۹۰۷
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۲ 25 May 2015
پژوهش محققان دانشگاه برونل نشان می‌دهد افرادی که استاتوس‌های فیس‌بوکی خود را در زمینه روابط احساسی با شریک زندگی‌شان پست می‌کنند، به احتمال زیاد اعتماد به نفس کمتری دارند و همچنین افرادی که در مورد ورزش، رژیم غذایی و افتخارات خود، دائما پست می‌گذارند، خود شیفته هستند.

به گزارش تابناک گیلان ،  محققان دانشگاه برونل لندن طی یک پژوهش، گروهی متشکل از 555 کاربر فیس‌بوکی را به منظور بررسی صفات شخصیتی نظیر برون‌گرایی، روان رنجوری، سازگاری، قدرت پذیرش، وظیفه شناسی و همچنین اعتماد به نفس و خودشیفتگی و انگیزه‌های مرتبط برای انتخاب موضوعات استاتوس‌های فیس‌بوکی مورد مطالعه قرار دادند.

نتایج این پژوهش نشان داد افرادی با اعتماد به نفس کم، مکررا استاتوس‌های مرتبط با روابط احساسی خود با شریک زندگی‌شان را به روز می‌کردند.

خودشیفته‌ها نیز دستاوردهای خود را به منظور اعتبارسنجی از سوی جامعۀ فیس‌بوکی به روز رسانی می‌کردند و در واقع چون "لایک" و نظرهای بیشتری را دریافت می‌کردند بیشتر برای این کار ترغیب می‌شدند.

علاوه بر این، خودشیفته‌ها تمایل بیشتری برای پست استاتوس‌های مرتبط با ظاهر فیزیکی نظیر رژیم غذایی یا ورزش کردن داشتند.

از سویی دیگر، بر اساس نتایج این پژوهش، افراد با وجدان نیز استاتوس‌های مرتبط با فرزند را پست می‌کردند.

به گفته محققان افرادی که لایک و نظرات بیشتری را دریافت می‌کنند از نظر اجتماعی مزایای بیشتری را تجربه می‌کنند در حالی که افرادی که این دو حالت را تجربه نمی‌کنند به نوعی مطرود اجتماعی قلمداد می‌شوند. 
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار