در چهارمحال و بختیاری بیش از 10 هزار دانش‌آموز در دوره ابتدایی مشغول به تحصیل است

تابناک چهارمحال وبختیاری- معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان چهارمحال و بختیاری از تحصیل 10 هزار و 289 دانش‌آموز دوره ابتدایی در چهارمحال و بختیاری خبر داد.
کد خبر: ۴۱۰۸۱۴
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۰ 20 April 2017

به گزارش تابناک شهرکرد- فرج الله اعرابی اظهار کرد: 10 هزار و 289 دانش‌آموز در قالب 800 کلاس چند پایه در دوره ابتدایی استان در حال تحصیل هستند.

وی با اشاره به وجود 34 هزار و 673 دانش‌آموز مشغول به تحصیل در مناطق روستایی و عشایری استان، افزود: از این تعداد چهار هزار و 931 نفر در مناطق عشایری و مابقی در مناطق روستایی لردگان، خانمیرزا، فلارد، میانکوه، اردل و کوهرنگ قرار دارند.

اعرابی در خصوص بهبود کیفیت آموزش در مدارس دارای کلاس‌ چند پایه گفت: در طرح مداخله به‌هنگام برای جلوگیری از خطر افت تحصیلی دانش‌آموزان، بر اساس نتایج عملکرد نوبت اول دانش آموز و گزارش معلم از کلاس کلاس‌های جبرانی و تقویتی برای دانش آموز تشکیل می‌شود.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان، ادامه داد: در راستای حل مشکل دانش‌آموزانی که اختلال خواندن، نوشتن و یادگیری دارند، دوره‌های آموزشی آشنایی معلمان با شیوه‌های درمان این اختلال در حال برگزاری است.

اعرابی تصریح کرد: در این طرح 21 میلیون تومان اعتبار از ابتدای سال تحصیلی جاری هزینه شده است.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان، تأکید کرد: اختلال در یادگیری مشکل و بیماری محسوب نمی‌شود بلکه به‌راحتی با ارائه راهکار مناسب قابل حل بوده و در مواردی که این اختلال برطرف شد شاهد پیشرفت علمی چشمگیر این افراد نسبت به سایرین بوده‌ایم.

اعرابی با اشاره به اجرای طرح ‌همسان‌سنجی در مدارس دارای کلاس‌های چندپایه، تصریح کرد: تعدادی از معلمان و کارشناسان دارای تجربه با حضور در این مدارس، وضعیت علمی و آموزشی دانش‌آموزان را رصد می‌کنند.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان، اظهار کرد: طرح همسان سنجی همزمان با طرح ارزیابی همتا در دنیا در حال اجرا است.

وی با اشاره به اختصاص یک معلم به مدارس دارای 20 دانش‌آموز، گفت: مدارس با 40 دانش‌آموز 2 معلم، 60 دانش‌آموز 3 معلم، 75 دانش‌آموز 4 معلم و 90 دانش‌آموز 5 معلم دارند و همگی مستند به دستورالعمل ساماندهی نیروی انسانی وزارت آموزش و پرورش می باشد.

اعرابی خاطرنشان کرد: در مدارسی که بیش از 91 دانش‌آموز دارند، باید مطابق قانون از پایه اول تا سوم ابتدایی 32 نفر در یک کلاس و پایه چهارم تا ششم ابتدایی 35 نفر در یک کلاس قرار داده شوند.


اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار