ملایری ها زکات 170 میلیون ریالی پرداخت کردند

مدیر کمیته امداد ملایر گفت: بیش از 170 میلیون ریال زکات از ابتدای سال جاری تاکنون در این شهرستان جمع‌آوری شده است.
کد خبر: ۴۱۴۸۹
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۵ 31 May 2015

مدیر کمیته امداد ملایر از جمع‌آوری بیش از 170 میلیون ریال زکات از ابتدای سال جاری تاکنون در این شهرستان خبر داد.

به گزارش فارس؛ علی کولیوند از جمع‌آوری 3 میلیارد و 125 میلیون تومان زکات در سال گذشته در شهرستان ملایر خبر داد و گفت: 40 درصد از زکات جمع‌آوری شده استان همدان مربوط به شهرستان ملایر است.

وی افزود: این شهرستان طی چهار سال متوالی رتبه برتر جمع‌آوری زکات را در استان همدان داشته است.

مدیر کمیته امداد ملایر با بیان اینکه از 210 روستای ملایر در 90 روستای این شهرستان زکات جمع‌آوری شده است، تصریح کرد: زکات جمع‌آوری شده در روستاها صرف خدمات عمرانی همچون ساخت و تعمیر مساجد، حسینیه‌ها، غسالخانه‌ها، جدول‌گذاری معابر روستایی و ساخت مسجد، حسینیه، خانه عالم و کتابخانه شده است.

وی تعداد مبلغان در امر ترویج زکات در روستاهای ملایر را 190 نفر عنوان کرد و افزود: تعداد پرداخت‌کنندگان زکات نیز در سال گذشته 2 هزار و 700 نفر بوده است.

کولیوند یادآور شد: 600 میلیون ریال هم زکات مستحبی و سهم محرومین در روستاها هزینه شده است و امیدواریم با تبلیغ بیشتر شاهد جمع‌آوری زکات در دیگر نقاط این شهرستان باشیم.

وی افزود: از ابتدای امسال تاکنون نیز بیش از 170 میلیون ریال زکات جمع‌آوری شده است که با حمایت اعضای شوراها، دهیاران و کشاورزان این روند ادامه دارد.

مدیر کمیته امداد ملایر با بیان اینکه در راستای ترویج و تبلیغ پرداخت زکات تا‌کنون سه بلوار در شهر جوکار، روستای اسلام‌آباد و دهستان کهکدان به نام زکات نامگذاری شده است، تصریح کرد: در نظر داریم در آینده نزدیک یک میدان در ملایر و یک میدان نیز در شهر زنگنه به نام زکات نامگذاری شود.

وی در ادامه به برنامه‌های اعیاد شعبانیه در ملایر اشاره کرد و ادامه داد: یکی از برنامه‌های کمیته امداد ملایر جمع‌آوری صدقات برای سلامتی امام زمان (عج) در نیمه شعبان است.

کولیوند با بیان اینکه این طرح برای سومین سال است که در ملایر اجرا می‌شود، اظهار کرد: در سال گذشته نیز مردم مومن ملایر سه میلیون تومان در این طرح به صندوق صدقات کمیته امداد کمک کردند.

وی در ادامه به کمک‌های مردم نوعدوست ملایر به مردم مسلمان یمن اشاره کرد و گفت: تاکنون ملایری‌ها بیش از 600 میلیون ریال به مردم یمن کمک کردند و این کمک‌ها همچنان ادامه دارد.

مدیر کمیته امداد ملایر از برپایی دو پایگاه حامی‌یابی در پارک سیفیه ملایر همزمان با جشن نیمه شعبان با همکاری هیئت‌های مذهبی ملایر خبر داد و خاطرنشان کرد: در حال حاضر 6 هزار و 8 حامی در ملایر حمایت از یک‌هزار و 315 یتیم را بر عهده دارند.


اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار