تبلیغات 13 هزار نامزد انتخابات شوراها در آذربایجان غربی آغاز شد

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی گفت: تبلیغات انتخاباتی 13 هزار و 38 داوطلب برای تصاحب کرسی های شوراهای اسلامی شهر وروستا آغاز شد.
کد خبر: ۴۲۲۶۷۵
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۰ 12 May 2017
به گزارش تابناک آذربایجان غربی:

علیرضا رادفر روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: مدت تبلیغات انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا که از امروز /پنجشنبه/ آغاز شده است، یک هفته ادامه دارد و 24 ساعت پیش از آغاز انتخابات و ساعت 8 صبح روز پنجشنبه 28 اردیبهشت به پایان می رسد.

وی با اشاره به اینکه رای گیری در آذربایجان غربی در 2 هزار و 616 شعبه اخذ رای انجام می شود، اضافه کرد: از این تعداد، یک هزار و 723 شعبه ثابت و 893 شعبه سیار است که فرآیند اخذ رای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا را انجام می دهند.

وی اضافه کرد: هزار و 2 صندوق شامل 32 صندوق سیار و 970 صندوق ثابت در شهرها و هزار و 515 صندوق روستایی شامل 771 صندوق سیار و 734 صندوق ثابت به طور مشترک برای برگزاری انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا و ریاست جمهوری در نظر گرفته شده است.

رادفر گفت: با توجه به حد نصاب نرسیدن تعداد کاندیداها در برخی روستاها، 99 صندوق شامل 80 صندوق ثابت و 19 صندوق سیار تنها به انتخابات ریاست جمهوری اختصاص یافته است.

رئیس ستاد انتخابات آذربایجان غربی گفت: صلاحیت 91 درصد از داوطلبان معادل 13 هزار و 38 نفر پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در آذربایجان غربی احراز شده که یک هزار و 927 نفر از این تعداد معادل 82 درصد ثبت نام کنندگان در شهرها و 11 هزار و 111 نفر معادل 93 درصد ثبت نام کنندگان در روستاها، برای راهیابی به شوراهای اسلامی رقابت می کنند.

وی ادامه داد: لیست این افراد توسط فرمانداران هر شهرستان به اطلاع مردم خواهد رسید.

انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری و پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا به صورت همزمان در روز جمعه 29 اردیبهشت ماه امسال همزمان با سراسر کشور در آذربایجان غربی برگزار می شود
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار