رئیس کل دادگستری خراسان رضوی:

در بحث کنسرت‌ها ارتکاب جرایمی همچون فساد مشاهده شد/ دستگاه قضایی نه با کنسرت و نه با هیچ چیز دیگری مخالفت ندارد

رئیس کل دادگستری خراسان رضوی گفت : در بحث کنسرت‌ها ارتکاب جرایمی همچون فساد مشاهده شد و دستگاه قضایی نه با کنسرت و نه با هیچ چیز دیگری مخالفت ندارد، اما اگر به‌واسطه کنسرت و یا هر چیز دیگری بخواهد تخلفی روی دهد به‌شدت برخورد می‌شود.
کد خبر: ۴۴۸۳۰۷
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۹:۱۸ 25 June 2017
به گزارش تابناک رضوی، حجت‌الاسلام علی مظفری در نشستی خبری با اصحاب رسانه، اظهار داشت: در یک سال گذشته بیش از ۲۰۰ قاضی در استان جذب شده است و دستگاه قضایی موظف به رسیدگی پرونده‌ها است و یکی موفق‌ترین عملکردها در بحث ساماندهی موسسات مالی و اعتباری بود.
مظفری خاطرنشان کرد: بالای یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر حاشیه نشین در مشهد داریم که این عدد با جمعیت یک استان برابری می‌کند و الحمدلله با وجود این آمار بسیار بالا یک مورد مشکل امنیتی، تروریستی و جرایم خاص نداشته‌ایم.
وی با بیان اینکه قتل، کلاهبرداری، تجاوز به عنف و غیره باید حذف شود و حتی یک مورد هم نباید باشدف افزود: در یک سال گذشته بالای ۶۰ درصد کاهش جرایم خاص را در استان داشته‌ایم.
مظفری درباره روند رسیدگی به پرونده ها گفت: کوتاه‌ترین رسیدگی پرونده در کشور در خراسان رضوی با مدت ۱۵ روز بود، در صورتیکه حداقل زمان رسیدگی دو ماهه است و در یک چهارم این زمانبندی رسیدگی شد.
وی  با بیان اینکه شورای حفظ حقوق بیت‌المال اراضی زیادی را رفع تصرف کرده است، خاطرنشان کرد: ارزش ریالی این اراضی بیش از ۲۵ میلیارد تومان است و در مجموع یک ‌دهم پرونده‌های قضایی کشور در خراسان رضوی رسیدگی شده است، اما متاسفانه به همین میزان منابع و امکانات نداریم و خراسان رضوی جزو استان‌های معمولی به‌حساب آمده است.
مظفری افزود: شورای پیشگیری قضایی انتخاباتی استان موفق‌ترین شورای کشور در امر برگزاری انتخابات بود و حتی عملکردی بسیار بهتر از شوراهای اجرایی و نظارتی داشت و دستگاه قضایی از سه کانال به انتخابات ورود پیدا کرد و در هر شعبه نماینده دستگاه قضا حاضر بود.
وی گفت: رسیدگی به جرایمی همچون تجاوز به عنف ، هر موردی که بوده با قاطعیت رسیدگی و برخورد شده است و هیچ تخفیفی برای هیچکس در چنین جرایمی شایسته نیست.
رئیس کل دادگستری خراسان رضوی گفت: : ۹۹ درصد جرایم خاص با پیش‌دستی دستگاه قضایی کشف شده است و قوه قضاییه تمامی پرونده‌ها بدون هیچگونه اغماضی رسیدگی می‌کند.
وی گفت: از طریق معاونت پیشگیری کارها به‌گونه‌ای پیش رفت که برخی امورات در سازمان‌های شبه‌قضایی انجام شود و پرونده‌ها به دستگاه قضا ارجاع داده نشود، اما متاسفانه یک میلیون و ۱۶۴ هزار و ۴۲۶ پرونده قضایی داشتیم و ۲۶۴ هزار و ۲۹۸ پرونده شورای حل اختلاف اضافه شد و بخش عمده‌ای از افزایش پرونده‌ها مربوط به موضوعات پدیده و میزان بود.
مظفری افزود: در سال گذشته مانع از تعطیلی  قریب به ۱۰ واحد تولیدی در استان شدیم و حتی یک کارگر هم بیکار نشد و مشکلات هم از طریق کمیته قضایی تخصصی انجام شد و مراجعه‌ای به دادگستری صورت نپذیرفت.
وی افزود: ۹۹ درصد جرایم خاص با پیش‌دستی دستگاه قضایی کشف شده است و از سال گذشته معاونت ویژه رسیدگی به جرایم خاص در استان فعال شد.
رئیس کل دادگستری خراسان رضوی خاطر نشان کرد : در روند برگزاری انتخابات دو مورد تخلف گزارش شد که شامل عدم شروع فرایند رای گیری در ساعت ۸ صبح بود و از یک تا ۵ ساعت تاخیر را در این امر شاهد بودیم و موضوع دوم روند توزیع تعرفه‌ها بود و این حجمی که رسانه‌ها عنوان شد را تکذیب می‌کنیم،
وی افزود: اما عدم مدیریت درست و سوءمدیریت در رساندن به‌موقع تعرفه‌ها به شعب اخذ رای قابل انکار نیست و این امر هم موجب توقف فعالیت انتخاباتی در زمانی طولانی شد و این دو اقدام ناشایست سبب عدم حضور و رای دادن برخی از مردم شد که از حق و حقوق خود محروم شدند و مسئولان باید پاسخ دهند و به فرموده مقام معظم رهبری آرای مردم پشتیبان نظام است و اگر این اتفاقات نمی‌افتاد بیش از ۴۴ میلیون رای دهنده به ثبت می‌رسید و به این تخلف‌ها به‌طور جد رسیدگی می‌شود.
مظفری تصریح کرد: در سال گذشته ۳ هزار پرونده طبق ماده ۴۷۷ رسیدگی فوق‌العاده شد و مجدد مورد قضاوت قرار گرفت و ۷۰ پرونده به‌صورت ویژه رسیدگی شد که دوسوم این پرونده‌ها با دستور مقام ارشد قضایی از ابتدا مورد رسیدگی قرار گرفت .
وی خاطر نشان کرد: تمام حرف مسئولان دستگاه قضا اجرا و احکام عادلانه است تا کوچکترین حقی از کسی ضایع نشود و سه مرجع نظارتی قضایی در استان فعال است و عملکرد دستگاه قضایی را نظارت می‌کنند و اگر مشکلی باشد تذکر داده می‌شود و خدا رو شکر هیچ موردی گزارش نشد و دستگاه قضایی خراسان رضوی با وجود تخریب‌هایی که برایش از سوی جریان‌های خاص و در جهت تحقق ااهداف خاص می‌شود، قضات  استان خراسان رضوی ،پاک‌دست‌ترین قضات کشور هستند.
وی تاکید کرد: در سال گذشته ۲۵ هزار پرونده رسوبی سال‌های قبل مختومه شد و در مجموع یک میلیون ۱۸۹ هزار و ۵۸۰ پرونده قضایی در استان مختومه شده است.
رئیس کل دادگستری خراسان رضوی با بیان اینکه پرونده‌های اجرای احکام استان تا دو بار پالایش شدند، گفت: عادی‌ترین روند کاری رسیدگی و مختومه شدن حداکثر ۲۰۰ هزار پرونده قضایی است و امروزه بسیاری از پرونده‌های قضایی در مشهد و شهرستان‌های استان به‌صورت ساعتی رسیدگی می‌شود و تعداد ۲۰ هزار پرونده اجرای احکام در استان داریم که شکات تمایلی به اجرای حکم ندارند و دستگاه قضایی حکم اجرا را صادر کرده، اما در صورت عدم حضور شکات قابل اجرا نیست.
وی افزود: آمار مجرمان استان از ۲۰ هزار نفر به ۱۶ هزار نفر رسیده است و ۴ درصد کاهش داشته است و برنامه دیگران عدم حضور در زندان برای برخی موارد مالی مانند مهریه، دیه و غیره بوده است و این برنامه شامل کلاهبرداران و اختلاس‌گران مالی نمی‌شود و با این افراد طبق قانون برخورد می‌شود.
رئیس کل دادگستری خراسان رضوی با تکذیب برخی اخبار شایع شده قضایی، بیان کرد: یک مورد پرونده قضایی با عنوان برکناری قاضی و غیره نداشته‌ایم.
مظفری  در پایان از حضور قاضی خانم در دادگاهها خبر داد  و گفت :در جهت حفظ حقوق شهروندی قاضی خانم در دادگاه‌ها جهت پرونده‌های بانوان فعال شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار